המדריך המלא

כמו קסם ובלי אינסטלטור: כך תפתחו סתימה בביוב בלי בעיה

אתם שוטפים כלים, ומאוכזבים לגלות שהמים לא זורמים לביוב. ניסיתם להשתמש ב'פומפה' אבל הסתימה לא משתחררת - אם תשתמשו נכון ב'סודה קאוסטית' תחסכו מאות שקלים (בבית)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אף אחד לא אוהב לגלות את הכיור סתום, וגם אם הצלחתם לפתור את הבעיה הנקודתית באמצעות 'פומפה' - לרוב מדובר בפתרון זמני, שבמקודם ובמאוחר ייאלץ אתכם להזמין אינסטלטור. אם תדעו להשתמש נכון בגרגירים הלבנים שיש בכל חנות לחומרי בניין - תוכלו לפתור את הבעיה בכמה דקות של עבודה, ולחסוך מאות שקלים.

לפני שנסביר לכם על השימוש בחומר - חשוב שתדעו שמדובר בחומר מסוכן מאד. אל תשמשו בו ללא כפפות, אל תשאירו אותו בהישג ידם של ילדים, ופעלו אך ורק על פי ההוראות שרשומות על גבי האריזה. מדובר בחומר מסוכן - ואם אתם לא בטוחים שתדעו להשתמש בו נכון עדיף שתתנו לאינסטלטור לתקן לכם את הצנרת ולא להיכנס להרפתקאות מיותרות.

סיוג נוסף: סודה קאוסטית היא חומר כימי השורף את על הנקרא בדרכו. אם הצנרת שלכם עשויה ברזל החומר עלול להרוס גם את הצנרת עצמה - והחומר מומלץ לשימוש בצנרת פלסטיק בלבד. מסיבה זו, החומר יעיל במיוחד בהמסת שומנים שהצטברו על דפנות הצנרת, אולם במקרים של מגבונים שחוסמים את המים או פקעת של שיערות נסו לשלוף אותם לפני שאתם משתמשים בחומר.

אז איך זה עובד: בתוך הקופסה שקניתם תמצאו גרגירים לבנים. מפזרים כמה פקקים על משטח יבש, מרתיחים קומקום שלם ובבת אחת שופכים את המים הרותחים על גבי החומר. המים מתסיסים את החומר, וכשהמים הרותחים עם החומר עוברים בצינורות הם ממיסים את כל השומנים שנקראים בדרכם.

הקפידו מאד על משטח יבש - כי אם החומר יתייבש עם מים קרים ולא יעבור במהירות בתוך הצינור - הוא עלול להתייבש בפנים ולגרום לסתימה נוספת.

טיפ מיוחד: אם אתם לא מצליחים לייבש את הצינור - קחו דף נייר, חוררו הרבה חורים בראשו - ובין החומרים תשפכו את הסודה הקאוסטית. כשכשפכו את המים הרותחים החומר יבעבע, ולמרות שהוא יפגוש את המים הקרים שבתוך הצינור הוא יהיה מספיק תוסס בכדי להמשיך ולזרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר