כך נשפץ את הבית ונעלה את ערך הדירה

רוצים לשדרג את הבית ולהעלות את ערך הדירה? הגיע הזמן להתחיל לשפץ. מומחים מסבירים: מה נהוג ומומלץ לשפץ בדירתכם בכדי שישפיע על העלאת ערך הדירה? השקעה בשיפוץ ביתכם, מלבד שתתרום לתחושת נעימות בביתכם, תתרום בהתאם להעלאת ערך דירתכם באם תרצו למכור אותה בעתיד או באם תחפצו להשכיר נכס שקיים ברשותכם

מוריה חן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

שיפוץ בית נשמע לנו כתהליך מייגע ושגורר הוצאות רבות.מצד שני, השקעה בשיפוץ ביתכם, מלבד שתתרום לתחושת נעימות בביתכם, תתרום בהתאם להעלאת ערך דירתכם באם תרצו למכור אותה בעתיד או באם תחפצו להשכיר נכס שקיים ברשותכם.

איך מתחילים?

ראשית, לפני שמתחילים בתהליך מומלץ שתפנו לבעלי מקצוע מומחים בכדי שתוכלו לקבל עבודה איכותית שתתרום לביתכם בטווח הרחוק ותעלה את ערכו. שיפוצניק מומחה ישתמש בחומרים המחזיקים בתו תקן ישראלי או בתו תקן של מדינת מוצאם של החומרים שבהתאם לכך- נחשבים לאיכותיים במיוחד.

טיפ: הוספת מעלית ו/או ממ"ד לבניין תעלה את ערך הדירות שבבניין באופן ניכר, וכן תתרום לחיזוק שלד הבניין ולאיכות חיי הדיירים (מותנה ,כאמור, בהסכמתם של כלל הדיירים).

מה נהוג ומומלץ לשפץ בכדי להעלות את ערך הדירה?

שיפוצים ברצפה

רצפות המשובצות באבנים אמנם מוכרות לכולנו, אך אינן יוצרות תחושה ביתית כל כך. נסו במקומם מרצפות גדולות יותר ובצבעים שונים או אפילו מרצפות לבנות שיעניקו אווירה חמימה וביתית.

ישנה אפשרות נוספת של ריצוף מפרקט העשוי מעץ שיתרום רבות לעליית ערך הדירה. פרקט עץ אמנם יקר, אך חסכוני בטווח הרחוק, שכן בעת הידבקות לכלוך וכתמים הוא נזקק לליטוש בלבד, לעומת הרצפות שיזדקקו להחלפה שעלותה יקרה.

ארונות מטבחים

ארונות של מטבחים מורכבים משלושה סוגי חומרים: סיבית, סנדוויץ ועץ מלא. מומלץ שתשפצו את ארונות המטבח מחומר הסנדוויץ וזאת בכדי לקבל מטבח איכותי שיחזיק מעמד לאורך שנים, לעומת חומר הסיבית הזול שאיננו עמיד בפני מים ולחצים שפעילים במטבח. ארונות מטבחים מעץ מלא מיועדים בעיקר למטבחי היוקרה ואכן נחשבים לאיכותיים ומומלצים, אך עלותם היא גבוהה בהתאם.

הסנדוויץ - סוגי הסנדוויץ הנפוצים הם הסנדוויץ האדום הנחשב לאיכותי מאוד, סנדוויץ הצפצפה הנחשב לזול ולא עמיד יחסית, וסנדוויץ הטווין העמיד ושמתאים להרכבת ארונות מטבחים. שימוש בסנדוויץ מסוג זה נחשב למומלץ במיוחד כך שמלבד תרומתו לעמידות ארונות המטבחים, הוא גם יחסוך לכם עלויות רבות של חומרים יקרים ויתרום רבות לעליית ערך דירתכם.

שיפוץ חדרי אמבטיה

שיפוץ חדר האמבטיה הוא אחד השיפוצים הפופולאריים בישראל. שיפוץ מקיף ואיכותי יתרום רבות לעליית ערך דירתכם.

מה נהוג ומומלץ לשפץ בחדר האמבטיה?

איסטלציה וצנרת

מומלץ להחליף את תשתית הצנרת והאינסטלציה כאשר משפצים, היות בכל מקרה אנו מרימים את הריצוף. עבודה מקצועית בצנרת תחזיק מעמד לפחות 20 שנה!

התשתית בחדר האמבטיה כוללת צנרת להולכת המים הקרים, צנרת להולכת המים החמים ותשתית קולחין המיועדת להולכת המים המלוכלכים לביוב.

ישנם שני סוגי צנרות: הצנרת המומלצת היא צנרת SP שמותאמת להולכת מים חמים ומבטיחה ראש שקט מליקויים בעתיד. הסוג השני הוא פקסגול- צינור שנכנס לשרוול, כך שבמקרה של פיצוץ ניתן להוציא את הצינור הקרוע ולהשחיל צינור חדש.

לאחר החלפת הצנרת יש לבצע בדיקה של הצנרת החדשה בלחץ מים, וזאת בכדי לוודא שהצנרת עומדת בלחץ ושלא נגרמים פיצוצים או נזילות.

ריצוף וחיפוי הקירות

הריצוף וחיפוי הקירות בחדר האמבטיה כוללים את הדבקת האריחים החדשים ואת איטום המרווחים בין האריחים. יש להקפיד שהקיר יהיה ישר לפני שמדביקים עליו את האריחים ולטייח במידת הצורך.

צביעת הקירות

צבע מועדף לשיפוץ חדרי אמבטיה הוא אקרינול- צבע נגד עובש ופטריות. במידה ואין בעיות עובש, אין צורך לשתמש באקרינול ויש לצבוע בפוליסיד - צבע עמיד בפני מים ואדים. מומלץ להקפיד על צביעת שלוש שכבות של צבע!

איטום הרצפה

איטום הרצפה משמעותי ביותר, בכך שמונע נזילות לדירה שמתחת. מומלץ לאטום גם את הקיר עליו נשענת האמבטיה בכדי למנוע מעבר של מים לצידו השני של הקיר.

המאמר באדיבות פורטל המטבחים אקרמן מטבחים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר