פריצת דרך: המנוע החזק בעולם

הלב שלכם בנוי למנוע כזה? חברה בריטית קטנה וסוכנות החלל האירופאית הודיעו על פריצת הדרך המשמעותית ביותר מאז המצאת הסילון - מנוע על-קולי חדש מכווץ את הגלובוס (מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
המנוע על ה"סקיילון" (צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב)

חברה בריטית זעירה בשם Reaction Engine יחד עם סוכנות החלל האירופאית טוענות כי הגיעו לפריצת דרך כמעט היסטורית. השתיים פתחו את המנוע החדשני יותר ממנוע הסילון מסוגל לתפקד באטמוספירה וכן בגבול החלל.

ביום ד' האחרון ערכו החברה וסוכנות החלל ניסוי מעשי מוצלח במנוע, הנקרא בשם סייבר, עבור מטוס החלל העתידני "סקיילון" ולמטוס האזרחי "לאפקאט". החברה מסרבת לחשוף את הפיתוחים הטכנולוגים העומדים בבסיס המנוע החדש, ואף לא רשמה פטנטים על הפיתוחים מחשש להעתקות במיוחד מצד חברות סיניות. לדברי בכירים בחברה הצפי לכניסת המטוסים החדשים למסלול הוא 10 שנים.

מעבר לכך כי המנוע הוא המהיר והחזק ביותר שמיוצר עבור מטוסים מסחריים, גם צריכת הדלק נמוכה במיוחד. אלן בונד מייסד החברה אמר כי הטיסה העל-קולית ב"לאפקאט" לא תהיה "משחק לעשירים בלבד", המחיר יהיה רק במעט יותר גבוה ממחיר כרטיס במחלקת עסקים כיום.

מטוסים בעלי מנוע סייבר (SABRE) יוכלו לשנות את הכלכלה העולמית באופן משמעותי. מעבר לכך שהמנועים החדשים יחסכו כ-10% מכלל תצרוכת הדלק העולמית בענף התעופה, חברות יוכלו לבצע משלוחי אקספרס בתוך 24 שעות לכל מקום ברחבי הגלובוס. האפשרות לשנע מטענים במהירות כזו משנה את כללי המשחק, כך למשל קניות באינטרנט ממדינות מעבר לים יגיעו אליכם הבייתה במהירות שווה לזו שהזמנה מהארץ תגיע אילכם.

העובדה כי המטוס המדובר יכול לנוע בחופשיות בגבול החלל, יסייע להצבת לווינים במסלול נמוך בחלל בצורה זולה לאין שיעור מצורת השיגור הקיימת כיום. מהפך כזה יוכל להרשות לחברות רבות להציב לווין זעיר בחלל בעלויות נמוכות מאוד.

אחד הפיתוחים המיוחדם של מנוע הסייבר (SABRE) הוא מערכת המונעת התחממות. במנועים עתירי ביצועים הפועלים בגבול החלל מעלות המנוע יכולות להגיע לכ-1000 מעלות צלסיוז, בחברה הבריטית התגברו על הבעיה באמצעות מערכת של 50 קילומטר! של צינורות דקיקים המקררים את המנוע בתוך מאית שניה. אבל בו זמנית המערכת לא יוצרת מעטפת קרח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר