השליך מסטיק, ונקנס ב-750 ש"ח

מסר הרתעתי: שופטת בית משפט השלום בי-ם הטילה קנס של 750 ש"ח על אדם שהורשע בהשלכת מסטיק מחלון רכבו. טענת הנאשם כי הנו לא לועס מסטיקים - לא התקבלה (מעניין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

השלכת המסטיק עלתה ביוקר: בית משפט השלום הרשיע היום אדם שזרם מסטיק לעוס במהלך נסיעתו, האדם הורשע בעבירה של "איסור לכלוך והשלכת פסולת".

בפסק הדין נכתב כי יש מקום להטלת ענישה שתהווה איום והרתעה כלפי הציבור: "יש מקום להשתת ענישה שיהא בה כדי להלום את כיעור העבירה ולהעביר מסר מרתיע ליחיד ולרבים מפני ביצועה"

העבירה התרחשה על פי כתב האישום בשנת 2011, כאשר המורשע נסע ברכבו, ברחובות ירושלים, והשליך מסטיק מחלון הרכב, הלה קיבל קנס, אולם העדיף שהמקרה יועבר לדיון בבית משפט.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', משליך המסטיק כפר בהאשמות, ואמר כי מכיוון רגישותו לגלוטן, הוא כלל לא לועס מסטיק, אולם הצהרתה של נאמנת ניקיון, גרמה לבית המשפט שלא להאמין לגרסתו של הנאשם.

השופטת דנה כהן-לקח כתבה בגזר הדין: "על יסוד עדותה של נאמנת הניקיון שנמצאה אמינה, אל מול עדות הנאשם שנמצאה בלתי אמינה בנקודה מהותית, אני סבורה כי הוכח מעבר לספק סביר כי מהרכב שבבעלות הנאשם הושלכה פסולת מסוג גומי לעיסה במועד הנטעם בכתב האישום".

"יוער כי אף אם לצורך הדיון אקבל את טענת הנאשם לפיה הוא כלל אינו לועס מסטיק וברגיל אינו מלכלך את רשות הרבים, הרי אין בכך כדי לשול ממנו אחריות לביצוע העבירה מכוח היותו בעל הרכב".

השופטת הסבירה כי העבירה: "פוגעת בניקיון רשות הרבים ובאיכות הסביבה. מדובר בעבירה שהיא למרבה הצער נפוצה וקשה לגילוי, לפיכך, יש מקום להשתת ענישה שיהא בה כדי להלום את כיעור העבירה ולהעביר מסר מרתיע ליחיד ולרבים מפני ביצועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר