סטודנט לרפואה לא יקבל תואר וייקנס באלפי אירו

אחרי שש שנים של מאבק: הסטודנט לא יקבל תואר רופא ויאלץ לשלם לאוניברסיטה 90 מאלף אירו • הרקע למאבק הכישלון החרוץ של הסטודנט במבחני הגמר לרפואה (מעניין)

(צילום: shutterstock)

סטודנט לרפואה נקלע לקרב מר עם האוניברסיטה בה למד ותבע את ההנהלה בבית המשפט, לאחר שנכשל בבחינת הגמר האחרונה, בתום שש שנות לימוד. כעת הוא עומד מול קנס של 90 אלף אירו לאחר שהפסיד בדין.

פול קרופורד, סטודנט לרפואה בן 32 מבריטניה, נכשל בבחינת הגמר האחרונה, בדרך לקבלת התואר הנכסף. קרופורד מיהר לתבוע בבית המשפט את אוניברסיטת ניו-קסטל בה למד.

במשפט, טען עורך הדין מטעמו, כי ראשי החינוך באוניברסיטה לא שקללו נכון את ממוצע ציוניו ולמעשה, הוא כלל לא נכשל.

אולם שופטי בית המשפט לא התחשבו בטענותיו, וכעת הוא עומד מול קנס בסכום גבוה למדי של 90 אלף אירו.

עורך דינו של הסטודנט, אנטוני ספייט, אמר כי בבית המשפט הזדהו עם טענת קרופורד כי אנשי האקדמיה לא אמדו את ציון עבודותיו כראוי. בהצהרתו הוא אמר כי "מדובר במקרה מצער עבור בחור צעיר שהעביר שש שנים בלימודים אינטנסיביים כדי להפוך לדוקטור, וברגע אחד, הוא יפספס זאת".

"השופט מצא כי האוניברסיטה כשלה באי מתן שימוע הוגן למר קרופורד על כחלק מתהליך הערעור במוסד" הוסיף עורך הדין, "השאלה הקריטית ביותר היא האם האוניברסיטה לא סטתה מכלליה שלה, כאשר טענה שבחנה באופן מקצועי את ממוצע הציונים של הסטודנט, אך מבדיקה חוזרת עלה כי שקלול הציונים היה מוטעה".

למרות טענותיו של קרופורד, בית המשפט נוטה לטובת האוניברסיטה. לאחר שקרופורד נכשל פעמיים בבחינת הגמר ולפי תקנות המוסד, לא יכול היה להשלים את התואר שלו במקום. הוא בחר להתעלם מכך ופנה לערכאות.

דובר האוניברסיטה סרב להגיב בשלב זה של הדיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר