היפנים יפסיקו לצרוך לוויתנים?

בית הדין הבינלאומי בהאג הכריע בעתירה שהגישה אוסטרליה כנגד יפן, וקבע כי ציד הלוויתנים, אותו מאפשרת יפן בכסות של "מטרות מחקר", אינו חוקי (חדשות, מעניין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לוויתן (צילום: shutterstock)

בית הדין הבינלאומי בהאג אסר היום (שני) על יפן להמשיך בציד הלוויתנים שהיא עורכת על יד אנטרקטיקה.

בית הדין קבע כי ציד הלוויתנים אינו למטרות מחקר וכי הוא אינו חוקי. בעקבות כך, לא תוכל יפן להמשיך ולהנפיק אישורים לציד הלווייתנים השנתי.

"יפן צריכה להפסיק להנפיק את רישיונות הציד שניתנו במסגרת התוכנית המחקרית שלה", קבע השופט פיטר טומקה מסלובקיה. כאמור, יפן הנפיקה אישורים לציד הלוויתנים בטענה למחקר מדעי, אך לדברי השופט, "תוכנית המחקר הפועלת מאז 2005 ובמסגרתה נהרגו 3,600 לווייתני מינקי, אינה מספקת מידע מדעי רב".

ביפן קיבלו את הבשורה ואמרו כי הם מאוכזבים, אך יפעלו על פי החלטת בית הדין.

יפן היא מהמדינות היחידות שעדיין מתירה את ציד הלוויתנים, מאז שנכנס לתוקף האיסור הבינלאומי על ציד לוויתנים מסחרי, כאשר גם נורבגיה ואיסלנד מתירות את ציד הלוויתנים.

פעילי ארגון "סי שפרד" מנסים לחסום מפעם לפעם את הציידים על ידי פריסת חבלים במים בכדי לגרום נזק למדחפים של הספינות וכן על ידי השלכת פצצות עשן לכלי השיט.

למרות המאבק של יפן על ההיתר לציד לוויתנים, בשר הלוויתנים כבר לא נמכר במדינה כבעבר, כאשר מלאי בשר הלוויתנים שלא הצליחו למכור בשנים האחרונות עולה על גדותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר