ביום העצמאות

קץ האנושות? אסטרואיד עצום בדרכו אלינו

מערכות המעקב של נאס"א עוקבות אחר אסטרואיד ענק, שיחלוף קרוב לכדור הארץ ביום העצמאות הבא של מדינת ישראל. אם הוא יפגע בנו - יהיה זה הקץ לאנושות (אקטואליה)

(צילום: שאטרסטוק. וידאו: נאס"א)

מפחדים מהקורונה? בנאס"א מעדכנים על אסטרואיד שיכול לפגוע בכדור הארץ ולהביא לקץ האנושות. ביום העצמאות הבא של ישראל, ה-29 באפריל, הוא יהיה כל כך קרוב אלינו, שדי בסטייה קלה ממסלולו כדי שהוא יתנגש בנו.

מערכות המעקב של נאס"א, אשר סורקות את החלל החיצון ומנתחות איומים על כדור הארץ, עוקבות אחרי האסטרואיד העצום, בקוטר של 4.1 קילומטרים.

שמו הרשמי של האסטרואיד הוא 52768 (1998 OR2) והוא נע במהירות של 8.7 קילומטרים לשנייה - 31,320 קילומטרים בשעה.

במסמך רשמי מאת מועצת ה- National Near-Earth Object Preparedness Strategy בשנת 2018 נכתב כי "אובייקטים בקוטר של קילומטר ומעלה יכולים ליצור הרס בקנה מידה גלובלי", וכעת כאמור, מדובר על אסטרואיד בקוטר של 4.1! ק"מ.

ד"ר ברוס בטס, מקבוצת האסטרונומים הבינלאומית הסביר כי "אסטרואידים קטנים (כמטרים ספורים) פוגעים בנו לעתים קרובות, הם נשרפים באטמוספרה ועושים מעט מאוד נזק".

לשם השוואה הוסיף כי "האסטרואיד צ'ליאבינסק - שקוטרו היה כ-20 מטרים, שפגע בכדור הארץ בשנת 2013 - יצר גלי הלם שניפצו חלונות וגרמו לפציעות של מאות אנשים. אסטרואיד טונגוסקה - כ -40 מטרים שפגע בסיביר בשנת 1908 - עלול היה להרוס עיר שלמה או ליצור צונאמי לו היה נופל במקום אחר על פני הכוכב".

לן הוא מזהיר כי "אסטרואידים גדולים מזה עלולים לגרום לקטסטרופה אזורית ואף עולמית, בטח כשמדובר באסטרואידים שקוטרם עולה על קילומטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר