בלב מתחם שנלר

היסטוריה בירושלים: נחנך שם הרחוב 'המטבע היהודי'

בטקס רב רושם במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי, מתכננים, יועצים ובכירים מקומיים, נחנך שמו של הרחוב הפנימי בפרויקט ג'רוזלם אסטייטס בלב מתחם שנלר וקריאתו באופן רשמי כ'רחוב המטבע היהודי' (אקטואליה)

העתק שלט הרחוב בעיצוב מרהיב (צילום: באדיבות המצלם)

האירוע נערך בגן האמפורה שבמתחם הפרויקט, במהלכו הוסר בטקסיות הלוט מעל השלט הכחול החדש המכריז על שם הרחוב, עליו הופיע השם ההיסטורי שהוענק לרחוב הצעיר: "רחוב המטבע היהודי" ותיאורו "המטבעות היהודיים מתקופת החשמונאים, המרד הגדול ובר כוכבא"

המטבע היהודי (באדיבות המצלם)

הנימוק לשם הרחוב נתלה בכך כי בחפירות שנערכו בין שכונת מאה שערים לרוממה נתגלו תגליות ארכיאולוגיות רבות, ביניהם אלפי מטבעות יהודים מתקופות שונות, המספרים את סיפורה של ירושלים לאורך הדורות. משום כך הוחלט לקרוא לרחוב הקטן הפנימי בתוך הפרויקט בשם 'המטבע היהודי' ואותו חנכו השבוע.

ראש העיר משה לירון במעמד (באדיבות המצלם)

בדברים שנשא ראש העיר משה ליאון הכריז כי "המטבעות הקדומים שנמצאו בחפירות בעפרה של ירושלים, מעידים יותר מכל שירושלים היתה ולעולם תהיה, עיר הנצח ובירתו של העם היהודי, והם חותם ועדות לחיים יהודים בירושלים וא"י מימים ימימה", עוד הוסיף כי "זכינו שבירושלים יש שכונה כזאת יפיפיה ואני מאחל לכל התושבים שיתקיים בהם מאמר הנביא זכריה "ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה".

לדברי מנכ"ל עיריית ירושלים מר איציק לארי שנשא דברים אף הוא, "זו דוגמא מצוינת של שילוב חומר ורוח, חדש וישן. גם משמרים את ההיסטוריה וגם בונים בניה חדשה, חותם היסטורי לדורות. נבנים כאן על ידי היזמים בניינים מודרניים מדהימים ביופיים, אשר גם מנציחים את ההיסטוריה של ירושלים".

מתוך האירוע (באדיבות המצלם)

נציג יזמי פרויקט ג'רוזלם אסטייטס המלווה את הפרויקט מראשיתו עוה"ד מר חגי שמואלי סיפר כי "מראשית הדרך ניכר היה שרצון היזמים להקים פה פרויקט עילאי עם אופי תרבותי מובהק שישתלב באזור החרדי וישדרג אותו ויתאים לירושלים ההיסטורית לאזור הגיאוגרפי האורבני ולתולדות העיר. מדובר כאן ביצירת אומנות מרהיבה וזה מרומם נפש".

המתכננים הדגישו עוד כי ייחודיות המתחם משקפת את אופי חצרות ירושלים ההיסטוריות עם החצר הירושלמית המשותפת באמצעו, ונוטלת השראה מהמוטיבים הירושלמיים והיהודיים האופיינים כל כך לעיר, ברמת ביצוע והשקעה שאינה מצויה. לדבריהם, קריאת השם הייחודית מדברת בעד עצמה וזו למעשה "השלמה יפה לקונספט המלווה את המקום מתוך כבוד להיסטוריה היהודית של ירושלים".

מתוך האירוע (באדיבות המצלם)

ג'רוזלם אסטייטס במתחם שנלר ההיסטורי הזוכה בשנים האחרונות לעדנה על 13 בנייניו המסוגננים, עיצוב הגנים והבריכות, משדרגים את שכונת גאולה, עושים כבוד גם לבנייני השימור הייחודים בלב המתחם והממצאים הארכיאולוגיים הרבים באזור ומנציחים את הקשר ההיסטורי העמוק בין עברה של ירושלים לבין מקומה המרכזי בחיינו היום."

מתוך האירוע (באדיבות המצלם)
ראש העיר משה ליאון נושא דברים (באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר