84% מהציבור בישראל סומך על ויקיפדיה ברמה גבוהה

סקר ראשון מסוגו שנערך בישראל קובע כי מעל 80 אחוז מהציבור בישראל סומך על ויקיפדיה ברמה גבוהה. כמה תיקנו ערכים? וכמה לא ידעו שביכולתם לעשות זאת?

ניסים פרץ | כיכר השבת |
ויקיפדיה (צילום: shutterstock)

סקר מיוחד שנערך בישראל ומתפרסם השבוע לרגל פתיחתה של "אקדמיית ויקיפדיה השישית", קובע כי 84% מהציבור בישראל סומך על ויקיפדיה ברמה גבוהה, 74% מהציבור טוען כי ויקיפדיה מספקת להם את כל המידע שהם מחפשים וכי הם אינם זקוקים למקורות תוכן אחרים. את הסקר ערך מכון המחקר פאנלס.

עוד עולה מהסקר כי 54% מהמשיבים במגזר הערבי היו מעוניינים לכתוב בוויקיפדיה, לעומת 33% בלבד בקרב המשיבים היהודים. כ-60% מהאוכלוסייה בארץ עושה שימוש בוויקיפדיה לפחות פעם אחת בשבוע. עוד מתוצאות הסקר; 49.4% מכלל הציבור גולשים בוויקיפדיה מתוך סקרנות ורצון להרחיב את הידע הכללי; 8% תיקנו פעם ערך בוויקיפדיה, 20% נתקלו במידע שנדרש תיקון אך לא היו מודעים לכך שהם יכולים לתקן בעצמם, 23% לא תיקנו ערך מכיוון שלא היה להם זמן.

יו"ר ויקימדיה ישראל, איציק אדרי, שהציג את עיקרי תוצאות הסקר, אמר כי "הנתונים מדברים בעד עצמם. עד היום היו לנו נתוני גלישה מרשימים של ישראלים בוויקיפדיה, ובעיקר תחושה טובה מהפידבק שאנחנו מקבלים מדי יום מאנשים על איך ויקיפדיה מסייעת להם. אבל עכשיו ממצאי הסקר קובעים בצורה ברורה: ויקיפדיה היא חלק בלתי נפרד מהאינטרנט בישראל ומהווה מקור מידע יומיומי ואמין למיליוני ישראלים – בכל המגזרים והגילאים. קהילת המתנדבים של ויקיפדיה יכולה להתגאות היום בתרומתה לידע ולתוכן החופשי בישראל".

יו"ר הוועד המנהל של קרן ויקימדיה יאן-בארט, אמר במסגרת ראיון שנערך עמו בכנס כי: "האתגר שלנו היום הוא לא רק להמשיך ולהרחיב את ויקיפדיה, אלא לשמור עליה מעודכנת, איכותית ואמינה, כדי לשרת בצורה אמינה את מאות מיליוני הגולשים שעושים בה שימוש מדי יום. וזאת אנחנו יכולים לעשות רק באמצעות המתנדבים שלנו - שהם המשאב הכי חשוב שיש לנו בתנועה. לא משנה כמה עובדים נעסיק, לעולם לא נגיע לעוצמה ולהשפעה שיש לעשרות אלפי המתנדבים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר