הסוף של גוגל פלוס? גוגל מפרידה את שירות התמונות מהרשת החברתית הכושלת שלה

האם הרשת החברתית של גוגל הגיעה לסוף דרכה? דיווחים מלמדים על כוונת החברה לפצל את שירות העריכה ושמירת התמונות מהרשת החברתית הכושלת גוגל פלוס (חדשות, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם סוף הרשת החברתית של ענקית האינטרנט גוגל, Google plus, קרוב מתמיד? הרשת החברתית הלא כל כך פופולרית לא מצליחה להמריא כבר שנים. אך לאחרונה גוברים הסימנים המרמזים על סגירתה של הרשת החברתית.

דיווחים מלמדים כעת כי גוגל מתכוונת להפריד בקרוב, את שירותי עריכת ואחסון התמונות שלה, אשר כיום הינם חלק מגוגל פלוס, וזמינים רק למשתמשיה. ובכך לאפשר למעשה את השימוש בתכונות אלו גם למי שאינו מחזיק בחשבון גוגל פלוס.

אמנם, טרם ברור אם המהלך נועד להרחיב את מעגל המשתמשים, או שמא מדובר ביותר מרמז על הצפוי לרשת החברתית הדועכת. אך לאחרונה פתחה ענקית האינטרנט גם את שירות ההודעות המידיות ושיחות הווידאו שלה, Hangouts, באופן חלקי, גם למשתמשים אשר אינם מחזיקים בחשבון גוגל פלוס. כזכור, אחת ממטרותיה של Hangouts הייתה לדחוף את משתמשי גוגל לעבר הרשת החברתית שלה. אמנם, בינתיים Hangouts נפתחה רק למשתמשים מסחריים, אך גם דבר זה עלול להשתנות.

בנוסף, לפני חודשים ספורים, עזב את גוגל ויק גונדטורה, שייסד את הרשת החברתית גוגל פלוס, ועמד בראשה מאז היווסדה. כבר אז החלו השמועות על כך שגוגל צפויה להוריד מהאוויר את גוגל פלוס, שכאמור לא הצליחה להמריא, ושזו הייתה סיבת ההתפטרות של ויק גונדטורה. אך גוגל הכחישה את ההשערות והודיעה שגוגל פלוס כאן כדי להישאר.

Google plus לאן?

בהיסטוריה של גוגל, ישנם לצד ההצלחות המרשימות שלה גם כישלונות צורבים שהחברה השכילה לסגור ולא לתת להם לגרור אותה מטה. כך ניתן למנות את גוגל באז, הרשת החברתית הקודמת של גוגל, שנחשבה לכישלון, ונסגרה סופית לפני כשלוש שנים, כשפינתה את מקומה לגוגל פלוס. כמו כן שירות iGooge שאפשר בין היתר דף בית מותאם אישית. ונסגר אף הוא לפני כשנה, בעקבות כישלונו.

עתידה של הרשת החברתית הנוכחית של גוגל, אינו ברור דיו, ולא בהכרח שהיא תסגר, מכיוון שהיא עלולה עדיין להפתיע ולהיכנס לשימוש נרחב יותר. אך המהלכים של גוגל לדחיפת המשתמשים לכיוונה של גוגל פלוס, הופסקו כמעט לגמרי. וגם השירותים שהיו חלק בלתי נפרד מגוגל פלוס, מתחילים להיפתח למשתמשי גוגל הרגילים.

לאחרונה גם החלה גוגל גם לאפשר כינויים בגוגל פלוס, מה שמאפשר למשתמשיה לשמור על אנונימיות יחסית. מה שאמור לאפשר למשתמשים המבקשים לשמור על אנונימיות יחסית, בכך שלא יופיעו בתוצאות החיפוש לפי שמם, להצטרף לרשת החברתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר