כישלון: מיקרוסופט הפסידה כ-1.7 מיליארד דולר על טאבלטי ה-Surface

חברת מיקרוסופט, שכשלה בניסיון להחדרת מערכת ההפעלה שלה לשוק מחשבי הלוח, סופגת כעת מכה כואבת נוספת כשדו"ח חדש מעריך כי הפסידה כ-1.7 מיליארד דולרים על מחשבי הלוח של החברה, ה-Surface לדורותיה. מיקרוסופט לא נכנעת והשיקה לאחרונה את הדור השלישי של Surface (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
Surface (צילום: מתוך אתר החברה)

הכישלון שסופגת בשנים האחרונות מיקרוסופט בתחום מחשבי הלוח ומכשירי הסלולר, הוא לא פחות מצורב. החברה נכשלה כישלון חרוץ בזיהוי בזמן הנכון את המעבר לפלטפורמות המחשוב החדשות. בעיקר בדמות מחשבי הלוח והסלולר. וכשהשכילה לפתח פתרונות תוכנה לפלטפורמות החדשות, נכשלה הן בפיתוח הראשוני שדידה הרחק מאחורי מערכות ההפעלה המובילות, והן באי הצלחתה להחדיר את מערכות ההפעלה שלה לשווקים החדשים.

כך למשל, מערכת ההפעלה Windows 7, שאמור היה להיות מערכת ההפעלה הראשונה שתתמוך אף במכשירי הסלולר, נכשלה כישלון צורב בהליך החדרתה לשוק. במערכת ההפעלה הבאה, ה-Windows 8, כבר השכילו בחברה להתאימה גם למחשבי הלוח. אלא שהצרכנים חושבים כי מערכת ההפעלה מתאימה אך ורק למחשבי לוח ומצביעים ברגליים כשמערכת ההפעלה המוצלחת יחסית לא מצליחה להמריא ולשכנע לקוחות מתחום מחשבי ה-PC לעבור אליו.

במקביל, השיקה מיקרוסופט בשנת 2012 את מחשב הלוח שלה, ה- Surface, שהריץ כמובן את מערכת ההפעלה החדשה שלה, Windows 8. מטרת המכשיר החדש, שהכניס את מיקרוסופט גם לשוק החומרה, ולא רק לשוק התוכנה ומערכות ההפעלה, הייתה לאפשר למיקרוסופט דריסת רגל נרחבת בשוק המחשוב במתחדש.

מחשבי הסורפס אמנם נחשבים למכשירים מוצלחים יחסית, אלא שהם נכשלו במבחן המציאות, כשהמכירות של המחשבים לא המריאו. חלק מההערכות היו שהמכשירים יקרים מדי, וכי למרות שהם שווים את מחירם, בגלל החומרה האיכותית יותר, ציבור הצרכנים לא נזקק לחומרה שהציעו מחשבי הסורפס.

כעת התפרסם דו"ח חדש, שניתח את דוחותיה של מיקרוסופט. ומתוכם עולה כי ענקית התוכנה מיקרוסופט הפסידה סכום כמעט חסר תקדים ביחס לשוק, של כ-1.7 מיליארדי דולרים, במהלך השנתיים האחרונות.

ההפסדים הגדולים נובעים גם מהכישלון השיווקי של המכשיר, שכאמור לא נמכר היטב כלל וכלל. אך גם מהעובדה שבמיקרוסופט הזמינו וייצרו גרסה מוקטנת של המכשיר, אשר לאחר שייוצר הוחלט במיקרוסופט שלא למכור את המכשירים, מחשש שיכשלו במכירות. מה שכמובן גרם הפסדי עתק לחברה.

למרות ההפסדים, במיקרוסופט שהשיקה לא מזמן את הדור השלישי של סורפס, מתכוונים להמשיך ולהשקיע בפרויקט לעת עתה. אלא שגם בהליך השיווק של המכשיר החדש נרשמה תקרית מביכה, כאשר העלתה החברה קמפיין, עם סרטון שהוגדר כמביך ולא ברור. ואשר הורד מהאוויר לאחר שעות ספורות, אך עותקים ממנו עלו על ידי משתמשים שהצליחו להוריד את הסרטון לפני שירד.

במקביל, גם בשוק הסלולר ספגה מיקרוסופט כישלונות. ולאחרונה הודיעה על פיטורי ענק של למעלה מ-18,000 עובדי החברה. רובם בחטיבת המובייל של נוקיה, שנרכשה לאחרונה על ידי מיקרוסופט, במטרה לקדם את מערכת ההפעלה שלה לניידים, ואשר ממשיכה לדעוך בעקביות מעוררת דאגה מצד מיקרוסופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר