מכה לגוגל: פייירפוקס תגדיר את מנוע החיפוש של יאהו כברירת מחדל

ענקית האינטרנט יאהו חתמה על הסכם עם קרן מוזילה, במסגרתו ישונה מנוע החיפוש בדפדפן לזה של יאהו במקום המנוע של גוגל שהוגדר כברירת המחדל עד היום (חדשות הטכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
לוגו גוגל ויאהו (צילום: shutterstock)

הישג משמעותי לענקית האינטרנט יאהו: החברה הודיעה (חמישי) כי חתמה על הסכם מיוחד לשיתוף פעולה עם קרן מוזילה שמפתחת את הדפדפן הפופולרי "פיירפוקס", במסגרתו מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בדפדפן ישונה בארצות הברית למנוע חיפוש מיוחד שתעצב יאהו.

"יאהו" הודיעה כי היא תעצב את דף החיפושים של מנוע החיפוש באופן ייחודי למשתמשי דפדפן "פיירפוקס" בעיצוב "נקי מודרני וסוחף". מדובר בהסכם החשוב ביותר עליו חתמו בחברה בחמש השנים האחרונות.

בינתיים, ההסכם שנחתם כולל רק את המשתמשים האמריקנים, בעוד המשתמשים האירופאים (ובכללם הישראלים) ימשיכו לקבל את מנוע החיפוש של גוגל כברירת המחדל.

המהלך הנו צעד משמעותי עבור יאהו שהייתה בעבר ענקית האינטרנט הגדולה בעולם אך החלה לדעוך בקצב עקבי כשענקית האינטרנט החדשה (דאז) גוגל נגסה בנתחים גדולים ומשמעותיים מזרועותיה של יאהו.

ההערכות הן כי חלק גדול מהמשתמשים אינם מודעים לעובדה כי ניתן לשנות את מנוע ברירת המחדל. גם אלה המודעים לאפשרות אינם משנים את ההגדרה לעתים קרובות - מה שמבטיח עליה של אחוזים ניכרים בנפח השימוש במנוע החיפוש של יאהו בארצות הברית.

על פי סקרים שנעשו בארה"ב, דפדפן פיירפוקס אינו הפופולרי ביותר בארצות הברית. הוא מחזיק בנתח שוק מוערך של כ-10 אחוזים לעומת 33 אחוזים המוחזקים בידי המתחרה הגדולה שלו, גוגל כרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר