יש תקווה? 1.Windows 8 עקפה את Windows XP

אחוז המשתמשים במערכת ההפעלה הנוכחית של מיקרוסופט עולה על אחוז המשתמשים במערכת ההפעלה הוותיקה של החברה Windows XP (מחשבים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(מיקרוסופט)

ההתמדה משתלמת, חלקית: אחרי מאמצים גדולים שהשקיעה ענקית התכנה האמריקנית מיקרוסופט במטרה לגרום למשתמשים הוותיקים לנטוש את מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר שלה Windows XP ולהעבירם למערכת ההפעלה Windows 8.1, מצליחה החברה לרשום לראשונה אחוזי שימוש גבוהים יותר ב-Windows 8.1 מאשר במערכת Windows XP.

השינוי מגיע בעיקר בעקבות נטישת Windows XP, לאחר שהחברה הפסיקה לפני מספר חודשים את תמיכתה במערכת ההפעלה, מה שהותיר אותה פגיעה מאוד בפני האקרים. בחודש נובמבר ירדו המשתמשים - שעתה מונים 10.69% בלבד ממשתמשי מערכות המחשוב הביתיות - ביותר מאחוז מהחודש הקודם.

Windows 8.1 לעומת זאת מציגה עלייה קלה, אך לא מעודדת במיוחד: 10.95% שימוש. מדובר בעלייה נאה של מספר אחוזים במהלך החודשים האחרונים, כאשר חלק ממשתמשי מערכת ההפעלה הקודמת Windows 8 המשיכו לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם לגרסה 8.1 - שדרוג שניתן בחינם עבור משתמשי Windows 8.

מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר של מיקרוסופט בשלב זה היא Windows 7, והיא מציגה אחוזי שימוש של לא פחות מ-50.34% מקרב משתמשי המחשבים האישיים. חלק ממשתמשי וינדוס XP שנטשו את מערכת ההפעלה עברו ל Windows 7, ככל הנראה בגלל הממשק המוצע ב-Windows 8.

בחודשים הקרובים תשחרר ענקית התכנה את מערכת ההפעלה החדשה שלה Windows 10 שכבר שוחררה כגרסת בטא. במערכת ההפעלה החדשה מיקרוסופט החליטה לגנוז באופן סופי את הממשק שכונה 'מטרו', ומשתמשים שכבר התרגלו לממשק וירצו להמשיך איתו יוכלו למצוא אותו עמוק בתוך ההגדרות, משתמשים רגילים יקבלו את הממשק הוותיק שכולל גם את כפתור וממשק ההתחל שהסרתו ב- Windows 8 אחראית בין היתר על נתוני השימוש העלובים של מערכת ההפעלה.

על פי דיווח שהגיע מפיו של נשיא מיקרוסופט אינדונזיה, החברה תחלק ככל הנראה את מערכת ההפעלה הבאה בחינם או תמורת סכום סמלי למשתמשי Windows 8.1. המטרה הוא לגרום לנוטשי Windows XP לעבור ל-Windows 8.1 ולא ל-Windows 7 שהורדה מהמדפים באופן סופי בשבועות האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר