מסתננים מפגינים בירושלים נגד כליאתם

כמאה מסתננים עזבו לפני יומיים את מתקן השהייה בדרום, למבקשי מקלט סודנים ואריתראים, ופתחו בצעדה לעבר ירושלים. הבוקר הם מפגינים מול קרית הממשלה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
צעדת המסתננים (צילום: פלאש 90)

כמאה מסתננים מסודן מפגינים הבוקר (שלישי) כעת מול קרית הממשלה בירושלים במחאה על כליאתם במתקן שהייה.

בשבוע שעבר, נפתח בדרום מתקן שהייה פתוח למבקשי מקלט סודנים ואריתראים, בעקבות התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות. על פי החוק, לשוהים במתקן מותר לעזוב אותו, כאשר עליהם להתייצב בו שלוש פעמים במהלך היום ולשוב אליו בשעות הלילה. השוהים במתקן זוכים לקבל אוכל, שתייה ומיטה.

למרות זאת, לפני יומיים עזבו כמאה מסתננים את מתקן השהייה ופתחו בצעדה לעבר ירושלים. המפגינים צעדו ברגל מרמת נגב לבאר שבע ומשם לעבר קיבוץ נחשון.

הבוקר לקחו אותם שישה אוטובוסים, מלווים בניידות משטרה, מקיבוץ נחשון לקרית הממשלה בירושלים. שם הם עורכים בשעות אלו הפגנה כנגד דחיית בקשת המקלט שלהם וכליאתם במתקני שהייה, שאינה חוקית, לדבריהם. אנשי ארגוני זכויות האדם הצטרפו להפגנה.

ח"כ זהבה גלאון, התומכת במאבקם דורשת כעת מהממשלה לבחון את מעמדם של המסתננים כפליטים או מהגרי עבודה. היא מכנה את התנהלות הממשלה בעניין המסתננים כ"כליאה אטומה ואכזרית של אנשים חפים מפשע".

גלאון מוסיפה כי "ראוי שגם הממשלה תתחיל להפנים את העיקרון הבסיסי הזה ולטפל ברצינות בבעיית מבקשי המקלט, במקום לבזבז את הזמן על חוקים פופוליסטים ומסיתים שייפסלו כנראה שוב בבג"ץ".

המפגינים הצטיידו בשלטים נגד כליאתם ואחד מהם מספר כי על אף תנאי מזג האוויר, הם לא נרתעים ויותר מזה, הם הולכים לירושלים בלי אוכל ובלי מים. המסתנן מתאר כי החליטו לצאת ולהפגין לאחר שלמרות הוראת בית המשפט העליון לשחרר את מבקשי המקלט, מעבירים אותם לכלא אחר. לדבריו, "האנשים מסרבים לשבת בכלא שוב".

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, מתנגד לתמיכת ארגוני זכויות האדם בהפגנה ואומר כי "צר לנו מאוד שהארגונים ההומניטריים בישראל מסייעים בהפרת חוק בצורה בוטה. זה לא תפקיד של ארגונים הומניטריים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר