העונש על הנחת מטען חבלה: 4 שנים בלבד

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על שלושת הנאשמים בהנחת מטען החבלה בסניף "טיב טעם" בתל אביב עונש מאסר של ארבע שנים בלבד. הסיבה: "המטען לא התפוצץ" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפיצוץ בסניף "טיב טעם" (צילום: פלאש 90)

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, גזר על שלושת הנאשמים בהנחת מטען החבלה בסניף "טיב טעם" בתל אביב עונש מאסר בפועל של ארבע שנים בלבד.

גורפינקל נימק את קולת העונש בכך ש"המטען לא התפוצץ". בנוסף, בית המשפט וויתר לנאשמים על עונש הקנס הכספי בעקבות "מצבם הכלכלי הגרוע של משפחות הנאשמים".

העונש מגיע בעקבות הסדר טיעון שנחתם בין הנאשמים לפרקליטות. "אילו הופעל המטען, היו נגזרים עליהם לא פחות משבע שנות מאסר" כתב השופט.

"לאור העובדה שהנאשמים נדונו לתקופת מאסר לא קצרה, ובהתחשב במצב הכלכלי הגרוע של משפחות הנאשמים ואשר ברור שאין ביכולתם לשלם קנס, כך שיהיה צורך בתוספת מאסר בגין אי תשלום הקנס, דבר שלו לא התכוונו הצדדים, או שמעמסת הקנס תוטל על משפחותיהם כאשר המצב הכלכלי שם אינו שפיר. בנסיבות אלה לאור תקופת המאסר שהוטלה אני נמנע מגזירת עונש של קנס" כתב השופט.

גורפינקל התייחס לסדרת הפיגועים הפליליים שהתרחשה בזמן האחרון ברחובות הארץ ולעונשם הקל של הנאשמים. "השימוש באמצעי חבלה ומטענים הפך נפוץ. הוא פוגע בצורה קשה בשלום הציבור. בהתחשב בעובדה שהמטען לא הופעל ולא נפגע כל אדם אין לומר שהעונש המוסכם מקל עד כדי כך שאין לכבד את ההסדר ולפיכך אני מחליט לכבד את הסדר הטיעון".

מטען החבלה רב העוצמה התגלה במקרה, זאת לאחר שהסניף הוצת שלוש פעמים, כשבפעם השלישית גרמה ההצתה לפיצוץ עז, אולם מטען החבלה נותר בתוך הסניף ללא ידיעתו של אף אחד.

כמה ימים קודם לכן עבר ברחוב אופנוען כדי לפוצץ אותו, לחץ על המתג, אך למרבה המזל הוא לא התפוצץ.

במהלך השיפוץ בסניף, התגלתה קופסה קטנה שממנה בצבצו שני חוטים. חשמלאי שעבד במקום לא הבין מה פשר הקופסה, החליט לנתק את החוטים והניח את הקופסה בסמוך.

קצין הביטחון של "טיב טעם", בעל עבר ביטחוני, שהגיע לסניף, הבין מיד שמדובר במטען חבלה והזעיק את חבלני המשטרה. על הקופסה מצאו החוקרים טביעת אצבע שהובילה אל החשודים.

אף אחד לא רוצה לחשוב מה היה קורה במידה והמטען היה מתפוצץ במקום, ומשום כך, לא ברורה ההחלטה של בית המשפט לגזור על הנאשמים עונש כל כך קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר