מדוע בוטלה תפילת השבת בשכונת עין הים בחדרה?

תושבי שכונת עין הים שבחדרה הופתעו מהתנגדות תושבים מסוימים לקיום תפילת השבת באחד המקלטים באזור. הרב ישראל קטורזה: "מתרחקים ממחלוקת" (חדשות, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישראל קטורזה במקלט (צילום: אסף פרידמן - ידיעות תקשורת)

תושביה הדתיים והמסורתיים של שכונת "עין הים" בחדרה, נהגו בזמן האחרון לערוך את תפילות השבת במקלט באחד הבניינים בשכונה, זאת מאחר ועדיין לא התקבל אישור להקצאת מקום עבור בית כנסת באזור.

אלא שבשבועות האחרונים נאלצו התושבים שלא להתפלל במקום, זאת עקב התנגדות תושבים אחרים שלא ראו בעין יפה את התפילה במקום.

הרב ישראל קטורזה, נציג חב"ד בשכונה, הסביר מדוע החליט שלא להכנס למאבקים עם המתנגדים לתפילה במקום. לדבריו, "הבנו שיש התנגדויות, ומכיוון שראיתי שזה לא ממשיך בדרכי נועם, כפי שהיה עד עתה, לא נוכל לקיים את התפילה", סיפר הרב קטורזה לאתר mynet. "לא רצינו להיכנס למחלוקת ולקונפליקט, ולכן בוטלה תפילת השבת" אמר.

קטורזה סיפר על החיזוק שקיבל מיתר התושבים, גם כאלו שאינם דתיים: "אני ביקשתי להתרחק ממחלוקת, בסך הכול רצינו להתפלל בשבתות. הפתיעה אותי מסירות השכנים שחיזקו אותי ואמרו שהם חושבים שמדובר בצורך חיוני בשכונה.

"הם עצמם אינם יהודים שומרי דת, ובכל זאת חשוב היה להם שמי שחפץ להתפלל יהיה לו היכן.

יתרה מכך, חלק גדול מהמתפללים אינם שומרי שבת בכלל, פשוט בעלי זיקה למסורת, כך שלא מדובר כאן על כפייה או סממן דתי שיכול לאיים על ציביון השכונה - זו בסה"כ תפילה".

אליהו בוסקילה, ראש מחלקת תרבות תורנית בעיריית חדרה, מסר כי בימים אלו הוא פועל למציאת מבנה ארעי אחר לצורכי תפילה בשכונת עין הים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר