חבר מועצת העיר אלעד, פיני גרוס: "קשה לנחם את מי שמתו מונח לפניו"

חבר מועצת העיר אלעד ביקר בבית משפחת יפרח, אך לא מצב מילים אל מול האסון הכבד: "קשה לנחם, קשה לומר מילים נכונות בשעה שמתו של אדם מוטל לפניו" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פיני גרוס (צילום: כיכר השבת )

בבית משפחת יפרח ברחוב רש"י בעיר החרדית אלעד, התכנסו אמש (שני) בני משפחה ומכרים, אישי ציבור וחברים. תחושת איפוק שררה בחצר הבית, כך מספרים הפוקדים כולם. היו אלו תחושות מהולות בעצב רב. אחד המבקרים מספר בשיחה עם "כיכר השבת" כי לו, כמו רבים אחרים, היה קשה לנחם את בני המשפחה.

פיני גרוס, חבר מועצת עיריית אלעד, ששהה בבית המשפחה מאז היוודע הגרוע מכל, מסכם את אותם שעות ואומר כי למרות התחושות הקשות יש תחושת אחדות בבית המשפה ומחוצה לו: "תחושות קשות, תחושות מהולות בהרבה עצב ובהרבה כאב, אבל זה הכאב של כל עם ישראל. הנערים האלה זכו לאחד את עם ישראל. ההורים זכו לאחד את עם ישראל ועם הכאב הזה הם יודעים שהם הולכים לעם ישראל ואומרים להם תמשיכו להיות חזקים ומאוחדים. תמשיכו באמונה כי רק זה מה שיושיע את עם ישראל".

בכניסתו לבית המשפחה, ניגש גרוס אל ההורים וניסה לנחמם. משימה קשה ליישום כמו שהוא אומר: "קשה לנחם, קשה לומר מילים נכונות. חז"ל אמרו שבשעה שמתו של אדם מוטל לפניו אז אנחנו מכירים את המושג של חז"ל שלא מרגיעים אדם, אבל מה שאמרתי להורים שהם צריכים להמשיך להיות חזקים כי עם ישראל מסתכל עליהם, העם בוחן אותם וככל שהם יהיו חזקים כך הם יחזקו את כולנו".

"אנחנו אנחנו כולנו מאחוריהם, מאחורי החוזק שלהם והם מקבלים את הדברים. קשה לה עם זה אבל הם מתחזקים כי הם יודעים שזה מתפקידם". הוסיף גרוס.

בבית משפחת יפרח ידועה העובדה כי הבאים לחזק יוצאים מחוזקים והבאים לעודד יוצאים מעודדים. גרוס מסכים ומוסיף: "אני נמצא כאן במשך שלושה שבועות, הייתי איתם גם בביקורים אצל גדולי ישראל שיותר נתנו את החיזוק כל הזמן. אלו זמנים לא קלים ולא פשוטים. אנחנו מקווים לימים טובים יותר. זהו יום קשה לעם ישראל אבל אנחנו נשארים חזקים ואמונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר