בית המשפט: הכותל הדרומי לא יעבור ל"אלע"ד"

בית המשפט השלום בירושלים אסר על הממשלה לממש את ההסכם עם עמותת אלע"ד, להעברת הניהול של אזור מרכז דוידסון והגן הארכיאולוגי באזור הכותל לידי העמותה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שופט בית המשפט השלום בירושלים, מרדכי רובינשטיין, אסר היום (שני) על הממשלה לממש את ההסכם עם עמותת אלע"ד, הדוגלת בחיזוק הקשר היהודי לירושלים, ולפיו יועבר הניהול של אזור מרכז דוידסון והגן הארכיאולוגי באזור הכותל בירושלים לידי עמותת אלע"ד.

בכך קיבל השופט את עמדת הפרקליטות שהתנגדה לחתימת ההסכם בשל תרעומת ו"משבר אמון חריף" בקרב התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות באמריקה.

בפסק הדין דחה השופט חלק מטענות המדינה. כך למשל קבע השופט כי לא מדובר באתר מקודש וכי לא הוכח שקיום ההסכם עלול לגרום לפגיעה ביחסי החוץ של המדינה וכי אינו עלול להוות סכנה ביטחונית.

השופט אף התייחס לסערת תפילת הנשים בכותל המערבי וקבע כי מימוש ההסכם יגרום לכך שהממשלה תוגבל החלטותיה ולא תוכל לקבל החלטות בנוגע למקומות תפילה עבור כלל הזרמים, זאת בעקבות ההסכם.

הקרב על ההסכם לווה בעימות משפטי, כשקודם לכן שיגרו גורמים בקהילות האמריקניות מכתב חריף בו הביעו "תדהמה והשתוממות" מהצעד. מנהיגי הקהילות כתבו כי ההחלטה "מטילה ספק ביכולתנו לנהל משא ומתן או להגיע לסיכומים כלשהם" עם הממשלה בישראל.

על פי התכנון השליטה על המקום אמורה הייתה להימסר לידי עמותת אלע"ד, בתמורה לכך העמותה הייתה אמורה לשלם לחברה לשיקום ולפיתוח הרובע, סכום נכבד שיכסה את חוב השכירות שהצטברו במהלך השנים האחרונות.

אחרי הביקורת טענו בעמותת אלע"ד כי מדובר אך ורק בהסכם שעיקרו רק תפעול ואחזקה ולא לשיטה דתית כל שהיא וכי הנושא נשאר בשליטה של החברה לשיקום ולפיתוח הרובע. עוד טענו הם כי ההסכם כלל לא מגביל את פעולות הממשלה במקום, אך השופט לא קיבל את עמדתם ודחה זאת על הסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר