עובדי משרד הדתות פתחו בעיצומים

בשל הוספת עבודות שנות למשרד הדתות, החליטו עובדי המשרד לפתוח בשביתה: "אנחנו מופלים לרעה בשכר. אנחנו נמצאים בתחתית דירוג השכר של משרד האוצר" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(סגן שר הדתות אלי בן דהן)

מאבק חדש במשרדי הממשלה והפעם במשרד לשירותי דת. עובדי המשרד פתחו הבוקר (ראשון) בעיצומים, במחאה על תנאי העסקתם. לטענתם, מאז הקמת הממשלה הנוכחית נוספו להם עבודות שונות ומנגד לא נוספו עובדים שימלאו את אותם תפקידם ומשכך את העבודה ממלאים העובדים הוותיקים שגם כך עבודתם עמוסה.

יו"ר ועד העובדים במשרד לשירותי דת, צחי חמדני, הסביר את הסביר בגינה הם בחרו לפתוח בעיצומים: "אנחנו מופלים לרעה בשכר. אנחנו נמצאים בתחתית דירוג השכר של הממונה במשרד האוצר וזאת בניגוד לשאר משרדי הממשלה".

חמדני מלין על כך ששר האוצר אינו מבין את מהות העבודה של עובדי משרד הדתות. "כשמתקשר אלינו אדם בשעות הערב המאוחרות כי הוא צריך פתרון נמשל בנושא קבורה, הוא מקבל תשובה. זה ששר האוצר שולח אותנו ואומר 'אל תענו מחוץ לשעות העבודה', אני ואתה מבינים שלא ניתן להשאיר נושאים כאלה רק לשעות העבודה".

לדבריו, "נוספו יחידות חדשות והעובדה הוכפלה פי חמש. במסגרת ההסכם הקואליציוני מפלגת 'הבית היהודי' הוסיפה כל מיני תחומים לעבודה כמו הגיור, זהות יהודית ומקומות קדושים וכל זה בלי הוספת כוננויות. ואני שואל במה אנחנו שונים משאר משרדי הממשלה?".

מהמשרד לשירותי דת נמסר ל"כיכר השבת": "הנהלת המשרד מעריכה ומוקירה את עובדי המשרד על העבודה המסורה. עם הקמת הממשלה והוספת היחידות החדשות נוספו באופן טבעי משימות. ההנהלה רואה חשיבות רבה בהמשך תפקוד שוטף ותקין על שלל תחומי המשרד לרווחת הציבור בישראל ופועלת יחד עם אגף הממונה על השכר במשרד האוצר להביא למציאת פתרון מוסכם לצורכי העובדים בקרוב.

"אנו מקווים כי ציבור העובדים המסור יגלה אחריות גם במקרה זה ויפעל יחד איתנו ועם הממונה על השכר למציאת פתרון מוסכם וימנע מפגיעה בשירותים הניתנים לציבור חלקם אקוטיים וחיוניים". הוסיפו במשרד.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בין הצדדים נערכו מספר פגישות משא ומתן, לאור האילוצים התקציביים לא ניתן להיענות לדרישות הגבוהות של העובדים, מצד משרד האוצר ישנה נכונות לשבת עם העובדים על מנת להגיע להסכמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר