"צעד גס ופגיעה בחיילים"; אגד תעבורה ביקשה צו מניעה

הנהלת חברת אגד תעבורה הגישה בקשה לצו מניעה נגד העובדים שאיימו להשבית את שירות התחבורה הציבורית באזורים גדולים בארץ בשל אי שיפור תנאיהם. "פוגעים בחיילים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

לאחר שוועד העובדים בחברה הודיע על שביתה בהפעלת האוטובוסים החל מיום ראשון למשך עשרים וארבע שעות, הנהלת חברת אגד תעבורה הגישה בקשה לצו מניעה לבית הדין לעבודה באר שבע.

הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין ארנה שר ודניאל כוכבי כנגד השביתה ביום א' עליה הכריז ועד העובדים. הפעם הוחלט בחברה לפנות לאפיק המשפטי וזאת בשל מה שהם מגדירים "חוסר המידתיות, חוסר תום הלב, אי החוקיות של צעד ההשבתה וההשפעה המכרעת שלו על ציבור של עשרות אלפי אזרחים".

אם בקשת החברה לא תתקבל, השביתה תחל ביום א' בשעה 05:00 לפנות בוקר ועד למחרת באותה שעה. בין הישובים המושבתים: קווי אוטובוס העירוניים באשדוד, נתניה, אשקלון, קרית גת, קרית מלאכי, אופקים, נתיבות, שדרות ואלעד, יישובי עוטף ירושלים, מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב. כמו כן ביישובי עוטף עזה וקווים בינעירוניים רבים לבני ברק, ירושלים ולבאר שבע.

בוועד העובדים מוחים על סירוב ההנהלה להתקדם במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי בחברה. איציק קשקש יו"ר ועד העובדים מסר ל"כיכר השבת" כי "ההנהלה מתבצרת בעמדותיה במשא ומתן ומסרבת לשיפור אמיתי בשכר הנהגים. אין כל סיבה ששכר הנהגים באגד תעבורה יהיה נמוך ב-40% משכר נהג דור א' באגד, או ב-20% משכר נהגי דור ב' באגד. לא נסכים לתגמול נמוך כל כך עבור עבודתנו הקשה".

מאגד תעבורה נמסר ל"כיכר השבת": "הנהלת אגד תעבורה מקיימת משא ומתן רציף עם ועד העובדים ועשתה כברת דרך במטרה להגיע להסכם קיבוצי, שייטיב עם העובדים. אנו סבורים, כי ההתקדמות שהושגה עד כה במו"מ אינה מצדיקה פגיעה חמורה כל כך בציבור הנוסעים ומעידה על אטימות לב וחוסר הבנה למשמעות של שירות התחבורה הציבורית עבור הציבור.

"שביתה ביום העמוס ביותר היא צעד גס, שמשמעותו פגיעה בלתי מידתית בחיילים, בסטודנטים ובחופש התנועה של עשרות אלפי אזרחים. אם הוועד באמת רוצה להיטיב עם העובדים, עדיף שיתמקד במיצוי המשא ומתן ולא בהפגנת שרירים על גבם של הנוסעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר