שריפה גדולה במסגד בעכו: "חשד לקצר במזגן"

מאות מתושבי האזור הגיעו למקום וסייעו לכוחות הכיבוי להשתלט על האש. אדם אחד נפגע קל משאיפת עשן. נזק כבד נגרם למקום. חוקרי השריפות, יחד עם המשטרה, חוקרים את נסיבות האירוע (חדשות)

חסן שעלאן, ynet | כיכר השבת |
המסגד שנשרף (צילום: גיל נחושתן, ynet)

שריפה גדולה פרצה הערב (יום א') במסגד אל-ג'זאר שבעכו וגרמה לנזק כבד.גורמים במשטרה אמרו כי רוב הסיכויים כי תקלה במזגן היא שגרמה לקצר שהוביל לשריפה. במקום נפגע קל אחד משאיפת עשן. כוחות כיבוי נרחבים נמצאים במקום ופועלים לכיבוי האש. מאות תושבים מהאזור הגיעו למקום ומנסים לסייע בכיבוי.

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו, מסר כי "שריפה פרצה באחד מחדרי המסגד, אך אולם התפילות לא נפגע. על פי הערכות ראשוניות של המשטרה וגורמי כיבוי אש, מדובר ככל הנראה בקצר חשמלי. עכו היא עיר המיישמת הלכה למעשה חיים משותפים בצורה הוגנת ושוויונית. העירייה תסייע, ככל שיידרש, בכל האמצעים לשיקום המסגד והחזרתו במהרה למצבו הקודם".

צילום: גיל נחושתן, ynet

חוקרי השריפות יחד עם המשטרה חוקרים את נסיבות האירוע. מדובר במסגד הגדול והחשוב בעכו, והשני בגודלו בארץ, אחרי אל-אקצה. "ברגע שראינו את השריפה עזבנו את העבודה ורצנו מהר למקום. התחלנו לעזור לכיבוי השריפה הגדולה. לא יודעים מה היא נסיבות המקרה. כולנו מחכים לשמוע את התוצאות", אמרו תושבים בעכו.

תושב אחר הוסיף:"אין מצב שמישהו יצית את המסגד בלב העיר. זה מקום שחיים בו ערבים ויהודים ושומרים על היחסים. לא חשדנו באף אדם שירצה לפגוע במסגד. לא היום ולא גם בימים שחלפו".

צילום: גיל נחושתן, ynet

עד ראייה לאירוע אמר כי "השריפה התחילתה אחרי 25 דקות מהתפילה האחרונה של הערב, ובמזל לא היו מסביב למסגד ובתוך המסגד אנשים. מחר אחרי שנסיים את החקירה נפעל יחד יד ביד לתקן את כל הנזקים שנגרמו כדי לחזור לשגרה".

אימאם המסגד, השייח סמיר עאסי, היה קורבן לתקיפה בשנת 2014, שעה שאלמונים שפכו חומצה על מכוניתו. השייח ידוע במאמציו, יחד עם אנשי דת יהודים ואנשי העירייה, לתווך ולפשר בין מוסלמים ויהודים בעיר המעורבת. לקראת חג הקורבן דאז, שצוין במקביל ליום כיפור, פעל רבות למנוע חיכוכים בין תושבי העיר משתי הדתות.

צילום: גיל נחושתן, ynet

הוא השתתף עם הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר, ועם אנשי דת מוסלמים, נוצרים ודרוזים, בביקור ניחומים וסובלנות בבית הכנסת בהר נוף בו בוצע הפיגוע יום לפני כן. בעקבות הפגישה הוזהר על ידי המשטרה כי הוא נמצא בסיכון. עאסי כונה בוגד" בפורומים שונים במגזר הערבי. המתנגדים לביקורו בהר נוף ציינו כי לא ערך ביקורים דומים בבתי ה"שאהידים" במזרח ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר