במעמד אדמו"רים, רבנים, אישי ציבור:

נתנו כבוד לתורה: אלפים השתתפו בסיום משניות העולמי שנערך בפאר והדר בירושלים

במלאת שלוש שנים לפרויקט העולמי של לימוד דף משניות ביום, שע"י ארגון 'דף היומי משניות', נאספו המוני בית ישראל לסיום משניות העולמי בפעם השלישית והתחילו מחדש את ששה סדרי משנה (חרדים)

(צילום: יח"צ)

בהפקה מושקעת ברוב פאר והדר נערכה ביום שלישי, ד' בתשרי, מעמד סיום הש"ס העולמי באולמי טדי בבניני האומה בשערי ירושלים, בראשות מרנן ורבנן, אדמו"רים ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור, ובהשתתפות עמך בית ישראל, לומדי דף היומי משניות תמידין כסדרן.

היוזמה שיצאה לאור בערב ראש השנה תשפ"א עוררה הדים רבים, ובברכת גדולי ישראל הצטרפו רבים למיזם והחלו ללמוד את לימוד 'דף היומי משניות' וליטול חלק במיזם המבורך והייחודי.

כאמור, ביום שלישי לקראת הערב נפתחו שערי בנייני האומה, ורבבות לומדים נכנסו בסדר מופתי ובדרך ארץ למקומות המיועדים להם. את המעמד הנחה בטוב טעם ודעת, הסופר הרב טוביה פריינד.

המעמד לווה בשירה ובזמרה על ידי טובי בעלי המנגנים: ר' אהרל'ה סמט, ר' בערי וועבער, ר' זאנוויל ווינברגר, ר' עקיבא גרומן ובנצי קלצקין, שהנעימו במיטב לחני קודש לימים הנוראים, בשילוב מקהלת מלכות.

אבי תנועת הקירוב, חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן עמד בדבריו על כך ש"אין מתאים יותר מערב יום הדין לסיים את המשניות, כזכויות ליום הדין". כן הזכיר את הרב רפאל הלפרין ז"ל ואת לבו החם והער לכל דבר שבקדושה, אשר היווה סמל לכל יהודי בעולם, "רבי רפאל מחייב את הלומדים".

בסיום ששה סדרי משנה כובד כ"ק מרן האדמו"ר מלעלוב, אשר כיבד את המעמד בנוכחותו, ואף אמר את הקדיש שלאחר הסיום. בסיומו יצאו הרבבות בריקוד לכבודה של תורה ולומדיה: "שישו ושמחו בשמחת התורה".

הגאון הגדול רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר אמר כי "אילולא ראיתי לא האמנתי, אני בטוח שבורא עולם אומר עתה 'ראו בניי חביביי דמשתכחין בצערא דיליה ועסקין בחדוותא דילי'. חז"ל אומרים בראתי יצה"ר בראתי לו תורה תבלין, התורה היא התבלין שבכוחה ננצח בדין".

הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן, ר"י אורחות תורה אמר כי "המשנה אומרת שממזר תלמיד חכם קודם לכהן גדול עם הארץ, שנאמר יקרה היא מפנינים, נמצינו למדים כי מי שלומד תורה יותר חשוב מכהן גדול, שהוא האיש הכי קדוש במקום הכי קדוש, זאת יש לזכור כי לומדי תורה יש להם את הדרגה הרוחנית הכי גדולה שיש".

הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ רו"מ עוז והדר נשא דברים נלהבים בשבח לימוד המשניות, וסיפר מהאדמו"ר מבלוז'וב שאמר כי "מי שיודע פרקי משניות בעל פה אינו פוחד מבית דין של מעלה", ושיבח את רבבות הלומדים שמוסיפים ולומדים את 528 הפרקים של ששה הסדרים, שהם בגימטריה 'מפתח', שבכוחם לפתוח את דלתות שערי שמים.

רגש רב עוררה הופעתו כבוד של כ"ק האדמו"ר מרחמיסטריווקא המעודד ותומך נלהבות במפעל הקדוש הזה, שברך את הנאספים לכבודה של תורה, ואמר כי "זה דבר גדול שהרבה יהודים מסיימים, ויש עניין להשתתף בזה, הקב"ה יעזור שימשיכו ללמוד וללמד את כל התורה הקדושה".

האדמו"ר כובד לפתוח את המחזור הרביעי בלימוד משניות העולמי, והחל בלימוד משניות מסכת ברכות. בסיום ברך את הנוכחים כולם בברכת שנת גאולה וישועה וגמר חתימה טובה.

עוד השתתפו במעמד הנכבד: האדמו"ר מזוטשקא, האדמו"ר מזוויעהל, האדמו"ר מזוטשקא אמסנא, האדמו"ר מלעלוב, האדמו"ר מנדבורנא ירושלים, כ"ק אדמו"ר מרימנוב, המשגיח הגה"צ רבי בנימין פינקל, הגאון רבי זושא הורביץ, רב מקהלות החסידים בעיר אלעד, ועוד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר