זו הדרישה שהציב

שר התקשורת קרעי נגד התאגיד: "מסקרים באופן מוטה את הרפורמה"

שר התקשורת קרעי, שכבר הודיע על רצונו לסגור באופן חלקי את תאגיד השידור הציבורי, כתב היום מכתב לראשי התאגיד ובו הוא התלונן על איך מתייחסים בערוץ לרפורמה המשפטית | המכתב המלא (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
תאגיד השידור הציבורי | ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שלח היום (רביעי) מכתב לחברי מועצת התאגיד, בטענה כי תאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית.

במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני התאגיד בנוגע לרפורמה המשפטית, כפי ששודרו לאחרונה, שמהם עולה לטענת שר התקשורת, כי התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר.

לנוכח הנתונים שהציג, דרש השר מחברי מועצת התאגיד למלא את חובתם ולעשות שימוש במשאב הציבורי שהופקד בידיהם באופן שישרת את כלל האוכלוסייה ובאופן שיהיה בו כדי להביא לידי ביטוי את מגוון הדעות בציבור הישראלי.

המכתב המלא

"כידוע לכם", פתח השר קרעי את מכתבו: "סעיף 7 לחוק התאגיד שמכוחו אתם פועלים, קובע כי התוכן שיספק התאגיד "יתן ביטוי הוגן, שוויוני ומאוזן למגוון ההשקפות והדעות הרווחות בציבור בישראל". 1. בשבועות האחרונים ממשלת ישראל, שנבחרה בבחירות חוקיות וזכתה ברוב ברור, מקדמת שינויים במערכת המשפט. מעיון, בלתי ממצה בעליל, בתכני התאגיד כפי ששודרו לאחרונה עולה כי התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר".

שר התקשורת הציג דוגמאות שלטענתו התאגיד פגע בסמכותו: "ב-23.2.11 פורסמה כתבה אוהדת, ללא שמץ של ביקורת, המסקרת את "מחאת המילואימניקים", תחת הכותרת "מספרי ברזל להתפקד". במהלך שידור הכתבה הופיעה
שקופית עם הכיתוב "הטובים נגד ה"טפילים". ב-23.1.15 אמרה טלי מורנו בשידור, בהתייחס להפגנת השמאל בתל אביב: "חששנו שההפגנה הזו לא תתממש, אבל הנה זה קורה". במהלך השידור פוצל המסך לטובת סיקור הפיגוע
בירושלים, ועל רקע זה אמרה מורנו בשידור: "הלב כואב בשני המקומות". ביום 23.2.17 פורסמה כתבת תעמולה מגמתית, תחת הכותרת "דמוקרטיה, סוף", המתיימרת להשוות בין הרפורמה המשפטית המקודמת על ידי הכנסת, לבין הנעשה בפולין ובהונגריה. הכתבים הגדילו לעשות וקשרו בין הרפורמה המשפטית לבין מדיניות השידור הציבורי, באופן
המעמיד אותם בניגוד עניינים חמור".
קרעי הציג דוגמאות נוספות: "ב-23.2.18 הוקרן בתכנית "מה שתגידו" קטע ארכיון שבו הנער איתמר בן גביר השמיע דברי הסתה, כביכול כתגובה לטענות הימין בגנות ההסתה משמאל בתקופה זו. לא זו אף זו, בסיקורי התאגיד, הרפורמה מכונה שוב ושוב "מהפכה". להבנתי, אין המדובר בתיאור ענייני אלא בתעמולה ובנקיטת עמדה ברורה ומוטה ביחס למושא הסיקור. במהדורות החדשות השעתיות בקול ישראל מכונות המחאות נגד הרפורמה בשם "המחאות נגד החלשת מערכת המשפט", משל הטענה הפוליטית של המוחים היא אמת מוחלטת. גם כאן, מדובר בכינוי שאינו נייטרלי, אלא מבטא בניגוד לחוק את סדר היום של עורכי המהדורה".

,

לדברי קרעי: "הרפורמה המשפטית היא הגשמת רצונו המובהק של רוב הציבור הישראלי, כפי שהובע בבירור בבחירותהאחרונות. מתנגדי הרפורמה בוודאי רשאים למחות נגדה באמצעים החוקיים והלגיטימיים העומדים לרשותם. אין חולק בדבר חובתו של התאגיד לשדר ולתת ביטוי למחאות אלה. אלא שנוכח המקבץ המדגמי שהובא לעיל, עולה חשש ממשי כי שידורי התאגיד הינם מגמתיים, מוטים באופן בולט ולמצער, לא נותנים כלל במה לחלקים ניכרים בציבור המבקשים להשמיע קול אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר