סקנדל ב"יתד נאמן"

ועדת הרבנים חסמה את הקו; המצולם: בנו של שליח חב"ד

אחרי חשיפת "כיכר השבת" על התרגיל שעשו לעיתון "יתד נאמן", חסמה ועדת הרבנים לענייני תקשורת את מספר הטלפון - בו מושמע כרוז נגד העיתון, בכל קווי הטלפון הכשרים ● במקביל נחשפה זהות הילד המופיע בתמונה: בנו של שליח חב"ד בקזחסטאן ● אביו הגיב: "מגלגלין זכות ע"י זכאי" (עיתונות)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

ועדת הרבנים לענייני תקשורת החליטה הבוקר (שלישי) לחסום את מספר הטלפון - בו מושמע כרוז נגד עיתון "יתד נאמן" - כך נודע ל"כיכר השבת".

כזכור, כפי שחשפנו הבוקר, גורמים אנונימיים הצליחו להפיל בפח את היומון הליטאי - כשהצליחו להכניס מודעה תמימה בעמוד השער. המודעה, מסתבר, הפכה את העיתון ללעג וקלס.

לצד תמונה של ילד חרדי, נכתב באותיות גדולות: "עתיד ילדיכם חשוב לכם?", ובתחתית מספר טלפון. קוראים סקרנים מיהרו להתקשר למספר. למרבה ההפתעה, נשמע קולו של קריין הקורא לציבור שלא להכניס את "יתד נאמן", משום שהוא "מבזה את גדולי ישראל".

"כולנו משקיעים רבות בחינוך ילדינו. לעיתים, מחוסר תשומת לב, או במתכוון, אנו גורמים לכך שכל ההשקעה היתה לשווא", נשמע הקריין אומר.

בלחץ אנשי העיתון, החליטו בועדת הרבנים לענייני תקשורת לחסום את מספר הטלפון בכל קווי הטלפון הכשרים, אותם מחזיקים רבבות חרדים.

עסקן חרדי בולט העוסק בתחום החינוך זועם על ההחלטה. "איזה רב הם שאלו? מי הסמיך אותם לעשות את זה? פשוט חוצפה", הוא שואל בזעם. "הועדה מבטיחה לחסום מספר טלפון של תועבה וכאן הם חוסמים מספר טלפון פשוט המשמיע כרוז נגד ´יתד´ שמבזה גדולי ישראל. מי נתן להם סמכות להחליט שהקו הזה פסול", הוסיף העסקן.

הזהות נחשפה

בתוך כך, אתר חב"ד COL חשף בצהריים כי הילד שבתמונה הוא לא אחר מאשר הלל הכהן, בנו של של הרב ישעיהו-אלעזר הכהן, שליח הרבי ורבה של קזאחסטאן.

התמונה, כך מתברר- צולמה במעמד ה´חאלקה´ של הלל הקטן, שנערך על ציונו של אביו של כ"ק הרבי מליובאוויטש זצקו"ל, הרה"ק לוי-יצחק שניאורסון נ"ע.

אביו של הלל, הרב ישעיהו-אלעזר הכהן, הופתע אומנם, אך רואה בכך השגחה פרטית. "יש צדק בכך שעיתון שנלחם מאז היווסדו ברבי ובמוסדותיו הקדושים, הופל בפח דווקא על-ידי תמונה של ילד חב"די שבא ביום ה´חאלקה´ שלו להתפלל על ציונו של אביו של הרבי", הוא אומר בראיון להרצל קוסאשוילי. "אנחנו אומנם לא מבינים בחשבונות שמים, אבל המושג ´מגלגלין זכות ע"י זכאי´ זכה היום להגשמה".

עוד אומר האב: "אינני יודע כיצד הם בחרו דווקא בתמונה הזאת שכן התמונה הזאת מופיעה באתר האינטרנט של ´חב"ד קזאחסטאן´ ובחיפוש במנוע החיפוש של ´גוגל´ אחר התמונות הנרדפות למילה ´חאלקה´ - מופיעה התמונה הזאת. כנראה שבדרך הזאת הם בחרו ´באקראי´ דווקא בתמונתו של בני הלל שיחי´ לצורך אותה מודעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר