בין נעמה לפרדי / דעה

שתיהן בלונדיניות עם עיניים כחולות, שתיהן באותו גיל (שמונה) ושתיהן עברו חוויה משפילה ומזעזעת הראויה לכל גינוי. הראשונה, נעמה מרגוליס מבית שמש, המוכרת לכולנו. חרדים קיצונים התנכלו אליה והיה אחד - כך אומרים - שאפילו ירק עליה. השנייה, פרדי מקריית-מלאכי. חילוני התנכל אליה ואל בני משפחתה, סתם כך. אז מדוע התקשורת החילונית התעלמה מפרדי? (דעה, בכיכר)

ישראל אהרן | כיכר השבת |

שתיהן בלונדיניות עם עיניים כחולות, שתיהן באותו גיל (שמונה) ושתיהן עברו חוויה משפילה ומזעזעת הראויה לכל גינוי.

הראשונה, נעמה מרגוליס מבית שמש, המוכרת לכולנו. חרדים קיצונים התנכלו אליה והיה אחד - כך אומרים - שאפילו ירק עליה. השנייה, פרדי מקריית-מלאכי. חילוני התנכל אליה ואל בני משפחתה, סתם כך, ללא סיבה.

בבית שמש, למרות שמדובר בקומץ קיצוני, כל הציבור החרדי עבר טלטלה חסרת תקדים כשבמשך 3 שבועות ברציפות הפכו אותו לשק חבטות.

כל חרדי הפך למדיר נשים בפונטציאל, יורק על ילדות קטנות, פרובוקטור הזוי, בקיצור: נציג של משמרות המהפכה באיראן לכל הפחות.

אין ספור שעות שידור ברדיו ובטלוויזיה והררי מלל בעיתונות בישראל (ובעולם) הוקדשו לסיפור מקומי שספק אם ביום בהיר היה מעניין את המקומון השכונתי בבית שמש.

בעוד בבית שמש היה מדובר בילדה אחת (דבר חמור כשלעצמו), הרי שהאירוע בכביש 6 היה חמור הרבה יותר: משפחה חרדית מקריית-מלאכי, בת 8 נפשות, עברה אירוע טראומי שעה לפני כניסת השבת. לא יריקה (שספק אם הייתה), אלא אלימות פיזית ומילולית בידי סייר בכביש 6, שהחליק לקחת לעצמו את החוק לידיים. הסיפור המלא - כאן.

אחת מבנות המשפחה, פרדי, סיפרה בראיון ל'כיכר השבת' על האירוע שהותיר בה טראומה. "האיש הרביץ לאבא ואמא", אמרה הילדה בעיניים דומעות, "כולנו בכינו בכינו".

הסיפור, שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' עורר הדים - אבל רק בתקשורת הדתית-חרדית. אב המשפחה עלה לשידור בערוצי הרדיו הדתיים והחרדיים ותמליל מהראיון שפורסם כאן - הובא גם ביומונים החרדיים.

נגלה לכם סוד: הסיפור הגיע לתקשורת החילונית (שמבלה רבות בנבירה אחרי חומרים ב'כיכר השבת), וחלקה אף ראיינה את אב המשפחה, אולם ברגע האחרון הסיפור נגנז. הסיבה: "זה סיפור צרכני", כפי שאמר לנו אחד הכתבים בתקשורת החילונית.

"מה היה כאן בכלל?", שאל הכתב והשיב כלאחר-יד, "אדם תמהוני שעשה שטויות"...

נו, זה ברור. חרדי שספק אמר לבחורה "פרוצה", או "פריצות", שווה עמוד שער וכותרות ראשיות במהדורות המרכזיות, חילוני שהרים יד על הורים חרדיים לעיני ילדיהם - לא שווה מבזק.

כנראה שצריך שהאשם יהיה מהמגזר הנכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר