אור בקצה העולם

סיפורו של המרכז היהודי החדש במקום הנידח ביותר בתבל

בדרום-מעריב סיביר מוקם בימים אלו מרכז יהודי אדיר שמרתק את התקשורת המקומית • סיפורו המטלטל של הרב שניאור זלמן זקלס שהצליח להביא חמימות יהודית לאחת הפינות הנידחות ביותר בתבל בסרט מרגש שטלטל את משתתפי כינוס השלוחים (יהדות בעולם)

יש סיכויים קלושים שאי פעם תקלעו למקום הזה. מדובר באחד המקומות הנידחים והמרוחקים ביותר בעולם, אולם מאות משפחות יהודיות, רחוקות מיהדות נמצאות שם, ומשוועות למעט אור וחמימות יהודית.

סרט שהוקרן בכינוס השלוחים בניו יורק, הצליח לרגש את כלל המשתתפים נוכח המהפכה האדירה דווקא בסיביר הקפואה. בסרט מוצג סיפורו המרגש של הרב שניאור זלמן זקלס שמקים בימים או אימפריה יהודית בעיר נובוסיבירסק שנמצאת בדרום מערב רוסיה.

הרב זקלס שהגיע למקום לפני כמה עשורים, הצליח לקחת את המקום הנידח וקפוא הזה, הן מבחינה רוחנית והן מבחינה אקלימית, ולהבעיר בו את אור היהדות לאלפי היהודים החיים במקום, שכבר שכחו שהם בנים אהובים לאביהם שבשמים.

בימים אלו, המקום הנידח עומד לפני מהפכה אמיתית והיסטורית, כאשר בעיר מוקם מרכז חינוך יהודי מפואר שיתפרס על 4000 מ״ר וירכז במקום אחד את כל מוסדות החינוך בית ספר וגני ילדים של מוסדות ״אור אבנר״.

הרוסים המקומיים עומדים נפעמים נוכח ההתגייסות היהודית החובקת עולם למען הקמתו של מרכז יהודי שהאזור הנידח לא ראה מעולם. עד היום הושקע בבניית מרכז החינוך 2.5 מיליון דולר שהושגו בעיקר מתורמים פרטיים, הסכום שחסר להשלים את הבנייה הוא בסך הכל 200 אלף דולר.

מרכז החינוכי יאפשר לקרב מאות ילדים יהודים לזהותם ולצור מחצבתם, ילדים שקפאו בכפור הסיבירי הרוחני!

אין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה. בסכום קטן יחסית נשלים יחד את המהפכה הגדולה באחד המקומות הנידחים ביותר בעולם!

בא תהיה שותף שלנו, להפוך את המר למתוק, את הפוגרום לניצחון, את הקור לחום ואת השפל הגדול לפריחה יהודית חסרת תקדים בעיר הבירה של מחוז סיביר.

לתרומות לחצו כעת כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר