מפתיע

מוסי רז נגד הבואש בהפגנות הפלג: "מה אשם כל הציבור?"

לאחר דיון סוער בכנסת על אלימות שוטרים נגד מפגינים, וכשהוא מתייצב לצד 'הפלג', תוקף הח"כ ממרצ בראיון ל'כיכר בכנסת': "לא הגיוני להסריח אוויר עם בואש לימים שלמים; למאות אלפים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ח"כ מוסי רז השתתף היום (שני), לצד נציג מ'הפלג הירושלמי', בדיון בכנסת במהלכו הוא מחה איתם על אלימות המשטרה, בין היתר בהפגנותיהם.

כשהוא הגיע לדיון, בשדולה שדנה בנושא בעקבות הכאת מפגינים ערבים בחיפה, לא שכח הח"כ ממרצ לתקוף את חברי הכנסת החרדים שנעדרו מהישיבה.

בראיון ל"כיכר בכנסת" מסביר רז את הרקע להעלאת הנושא כעת, ומסביר מדוע הוא אכן מאוכזב מהתנהגות הנציגות החרדית.

כותרות הראיון עם ח"כ מוסי רז

אלימות המשטרה: "צריך להגיד, שבכל משטרה בעולם יש אלימות, אבל רוב השוטרים הם בסדר. השאלה איך נוהגים, גם כלפי הציבור החרדי. זה גם קל יותר כלפי השונה, כי אין הרבה חרדים במשטרה. יש אלימות הרבה פעמים. אנחנו יודעים על מקרה שהיה ברחוב בר אילן - אומנם עברו הרבה שנים - שבו נהרג מפגין חרדי מאלימות של שוטר. וגם ראינו לאחרונה זריקת רימון הלם במרכזה של עיר, ובואש".

ח"כ מוסי רז בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

אלימות כלפי מיעוטים: "זה קל יותר להיות אלים כלפי האחר. כשיש לך כוח, אתה לפעמים משתמש בו לרעה. אתה לא תעשה את זה למישהו שנראה כמו הילד שלך, שלבוש כמוך. אבל אם הוא שחור עור, ערבי או חרדי אז יותר קל. לאנשים האלה, החרדים והערבים, יותר קשה להגיב, לתקוף - לא פיזית - ולכן הרבה יותר קל לעשות את זה".

הפתרון: "צריך להבין, שאלימות במשטרה תמיד תהיה. הפתרון הוא שהשר לביטחון פנים יראה בזה משהו רע, שהמחלקה לחקירות שוטרים תעניש על כך, ושדברים אלה יצולמו - וידברו עליהם. ואז זה יפחת. כך נאבקים באלימות".

האכזבה מהח"כים החרדים: "תראה, אני יכול להבין אותם, אבל גם הם שייכים לקבוצות מוחלשות. גם אם הם כרגע לא ברחוב, הם היו בהפגנות בעבר. לכן, דרושה פה סולידריות של המוחלשים. לא יצא לי לדבר עם הח"כים החרדים, אני חושב שהם עושים עבודה חיובית עבור המצביעים שלהם, אבל אני חושב שהם טעו שבחרו שלא להשתתף".

שמאלני מגן על החרדים: "זה היה לי ברור. זו לא פעם ראשונה. גם כשזרקו רימוני הלם התבטאתי בנושא הזה. אני חושב שמי ששותק כשזורקים רימוני הלם על חרדים, אפילו שהם לא מהקבוצה שלו, יקבל את זה אחרי זה, כשהוא יפגין".

השימוש בבואש: "במשטרה מספיק חכמים, ויודעים לפנות צירים. אני לא אומר שאסור להשתמש בבואש, אבל תראה, יש הבדל בין להשתמש בבואש בעוטף עזה, שם זה נצרך, לבין להשתמש בעיר שגרים בה מיליון תושבים. מאה איש חסמו את הכביש ואתה מסריח את האוויר לימים שלמים, למאות אלפים? זה לא הגיוני".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר