מגזין כיכר

ככה צריכה להישמע מוזיקה חסידית ב-2022

אם כבר אתם רוצים לעשות מוזיקה חסידית שתשמע כזו ועדיין תהיה עדכנית, למבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, יש את המתכון מתוך האלבום החדש של איתן כ"ץ (מגזין כיכר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

לעשות מוזיקה חסידית טובה, כזו שאמנם מגיעה עם מילים מהמקורות אך עם לחנים חדשים ומקוריים, כזו עם אווירה מוזיקלית מרעננת מחד אך אותנטית מאידך, זו משימה לא פשוטה בכלל. במגירה הנהדרת הזו אפשר לשים את נפתלי קמפה וגם את חתן הטור של היום - איתן כ"ץ. אלבומו החדש "תרומה" הוא שילוב מעניין של מוזיקה חסידית אקוסטית, מלאת רגש ונשמה ומידי פעם גם התחכמויות מוזיקליות ייחודיות.

איתן כ"ץ הוא מוזיקאי מצוין, זמר מרגש, נגן גיטרה מחונן ומלחין פורה. הוא עומד מאחורי כמה להיטים גדולים כמו "כי קרוב", "למענך" ועוד. אם יצא לכם לצפות במופע הלייב שלו בירושלים, תוכלו לראות את האנרגיות הייחודיות שהוא מכניס בקהל והחיבור העמוק לרוחניות שניכר שהוא אינו מסתכם רק במוזיקה.

האלבום החדש "תרומה" הוא אלבומו ה-11 של כ"ץ, חלקם אלבומים בהם הוא מבצע ניגונים של ר' שלמה קרליבך או אלבומי מופע לייב, אך האלבום החדש הוא אלבום מקורי בהחלט, כולו מלחניו של כ"ץ. שניים מהשירים באלבום הם ניגונים ללא מילים - "ניגון גאולה" שפותח את האלבום ו"ניגון על הגג" בו הוא מארח את הזמר החסידי לוי פאלקוביץ' לניגון שכולו שמחה והתלהבות וגם היתול באווירה פורימית קמעה.

שיר הנושא של האלבום אותו עיבד רמב"ם אגבבייב - "תרומה" הוא שיר מעניין במיוחד מבחינת הלחן שלו, מורכב מעט יותר מלחניו הרגילים של כ"ץ, במיוחד בחלקו השלישי של השיר, כשכ"ץ משחק במז'ור ובמינור של הסולם והופך את הלחן למעניין וייחודי.

אני ממליץ לכם בחום להאזין גם לשיר "ונחה" הקסום לדואט הנפלא עם ג'ואי ניוקם "לולי" ל"כי קל מלך" הקצבי והכיפי, ל"באנו" המרגש ובכלל לאלבום כולו, שתפור בול למידותיהם של בחורי ישיבה חמושי גיטרה ובעלי יכולת הרמונית. שירי האלבום הם פשוט מושלמים לשירה בציבור מכל הבחינות והתחושה היא שכ"ץ שהפיק את האלבום בעצמו וגם היה המעבד בחלק משירי האלבום (לצד רמב"ם אגבבייב, דני פלאם וג'סטין מולינס), עושה את זה בצורה מכוונת ונכונה כדי להפוך את המוזיקה שלו לנגישה ונעימה.

איתן כ"ץ הוא מוזיקה חסידית עדכנית ומרגשת ואני כולי תקווה שהאלבום הקסום הזה יקבל את ההכרה לה הוא ראוי בצדק רב.

• • • • •

פינת השירים האהובים עליכם השבוע:

במקום הראשון: להקות החתונה שהתאחדו לקליפ משותף. לקראת חג הפורים חברו הלהקות המובילות בציבור הדתי לאומי - 'מזמור שיר', 'אהללה', 'להבה', 'שיר חדש', 'לב טהור', ו'נכספה' לקליפ משותף ומלא בפרגון ושמחה. לפי המספרים נראה שגם אתם אהבתם את זה.

במקום השני: הזמר אלי הרצליך והרמיקס שלו לשיר הפורים שלו משנה שעברה "ובכל מדינה".

במקום השלישי: את המקום הזה חולקים שני שירים האחד מפתיע למדי, הזמר החסידי פייבל גרינברג והסינגל החדש שלו "רחם עלינו" ואילו יחד איתו נמצא השיר "זית רענן" מתוך הפרויקט של גולדין אותו מבצעים ישי לפידות ומנדי שפירו.

  • להערות הארות ורעיונות למשלוח מנות מוזיקלי עם שתי מנות: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר