ביקורת מוזיקה

האם ככה נשמע ליפא שמלצר עם כדורי הרגעה?

הזמר והיוצר בערי וובר, השיק את אלבומו החדש - "קרבן"; מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, האזין לאלבום וחזר כדי לספר לכם מה הוא חושב על היוצר המסקרן (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שרולי רוזנברג)

הזמר והיוצר בערי וובר, השיק את אלבומו החדש - "קרבן", זהו אלבום האולפן המקורי הרביעי של וובר שמבסס את עצמו כאחד הזמרים החסידיים היצירתיים והמעניינים.

למגזין 'כיכר' המלא - לחצו כאן

וובר, הוא זמר חסידי אנרגטי, שלא מהסס ליצור מוזיקה אלקטרונית בועטת כמו השיר שפותח את האלבום בלחנו ומילותיו של בערי - "רצון בוראנו", לצד מוזיקה חסידית אותנטית, כמו השיר "זה דודי" בלחנו של ליפא שמלצר ובעיבודו של מונה רוזנבלום בסגנון קומזיצי עם נגיעות בזוקי יווניות.

אל תפספסו את שיר הנושא של האלבום "קרבן", בלחנו של הערשי וינברגר - שיר חסידי אותנטי מרגש ויפיפה. וובר שר ברגש רב ומראה את יכולותיו הרגשיות הגבוהות. העיבוד של נפתלי שניצלער, שוובר גדל תחת חסותו, מרגש ומדויק לשיר. את השיר מקדיש וובר לחברו הזמר שרגי גשטטנר ז"ל שנהרג באסון מירון.

אחד השירים היפים באלבום הוא "בכל עת" בלחנו של הערשי וינברגר, שיר בסגנון הסול, בעיבודו של רביד קשתי. וובר אוהב את השירה ה"שחורה" שמתאימה מאד לקולו והשיר פשוט כיפי להאזנה. שימו אוזן גם לשיר "אביסל", שיר פופ באידיש שהלחין ועיבד משה קליין עם קטע מעבר כיפי בלחנו של ליפא שמלצר.

האלבום כולל גם שני שירים בעברית, עם פערים בלתי נתפסים. האחד שיר מעולה, ברמת כתיבה גבוהה - "איפה כולם", שכתב אורן נאמן והלחין יוסי גרין עם עיבוד משובח של דוד איכילביץ'. השיר מדבר על המשך הדורות שאחר השואה, בצורה מרגשת ונוגעת. מנגד, ישנו השיר "חג שמח", שיר אנרגטי אלקטרוני שכתבו מירי ישראלי, יהלי אברהמסון, דוד גינדיס והלחין בערי עצמו, כשהעיבוד של מוישי קליין. מבחינה טקסטואלית מדובר בפיגוע של ממש. מילים ברמה של גנון, עוד לפני גן גיל 3. ראיתי כמה שירים גרועים בשנים האחרונות, אבל השיר הזה נותן פייט רציני במועמדות לתואר "השיר הרדוד ביותר". לא ברור מה חשב וובר בבחירת השיר הזה, והוא מופת של פדיחה בכל הנוגע לבחירת שירים בעברית על ידי זמרים אמריקאים.

את האלבום חותמת יצירה ארוכה באידיש (7:37) - "עוד יוסף חי" שכתב והלחין מוטי אילוביץ' ועיבד הרשי גינסברג. השיר מדבר על יוסף הצדיק וחייו. וובר מבצע את השיר ברגש רב וזו בחירה מעניינת לסיים את האלבום.

לסיכום, "קרבן" של וובר הוא אלבום מלא אנרגיות וסגנונות שונים, וובר הוא זמר נהדר שתמיד כיף לשמוע, אפילו בשיר הכי מטופש באלבום הוא בהחלט עדיין הרקיד והקפיץ אותי. יש שיגדירו את וובר כ"ליפא שמעלצר עם כדורי הרגעה", שניהם פצצות כישרון, עם יכולות ומקוריות רבה, ועם בחירת שירים קצת יותר מדויקת זה יכול להיות פשוט מושלם.

ולפינת השירים האהובים עליכם הגולשים:

במקום הראשון: ילדי הפלא אליהו ומאיר אלבז בסינגל לכבודו של הגאון רבי ראובן אלבז

במקום השני: הזמר אלי כהן עם הסינגל שהלחין לזכרו של הרב אורי זוהר - "אלך בדרכך"

במקום השלישי: להקת "החברים משער יפו" עם הסינגל החדש - "אהללה"

  • להערות הארות והמלצות לווקאלי שלא מכאיב באוזן: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר