הבת של שלמה קרליבך: "אבא היה רפורמי"

נשמה קרליבך, בתו הרפורמית כיום של ר' שלמה קרליבך ז"ל, טוענת כי אביה היה רפורמי. "היה איש של שינויים, הוא עבר מהישיבה כדי לחבר את העם, זה מה שהרפורמים עושים" (תרבות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
קרליבך, רפורמי? (GFDL - היכל הקודש)

נשמה קרליבך, בתו של שלמה קרליבך ז"ל, שהפכה בשנה האחרונה לרפורמית, אומרת בראיון שהעניקה לאתר "וואלה!" כי אביה היה רפורמי, וכי היא בעצם הולכת בדרכו.

"במשך שנים רבות לא הרגשתי שייכת, לא אפשרו לי להשמיע את קולי. כשבאתי להגיד קדיש על אבי הסתכלו עלי כאילו אני משוגעת, במקומות רבים הפכתי ללא רצויה" אמרה בהתייחסה לצעד שעשתה ועורר תגובות שליליות בקהילות היהודיות-אורתודוקסיות בארה"ב.

"אבא היה הרבה יותר רפורמי ממה שאנשים חושבים. הוא היה איש של שינויים וזה הרפורמה האמתית. הוא עבר מהישיבה להיפיות כדי לחבר את עם ישראל וזה מה שהרפורמים עושים היום" אומרת בתו של קרליבך.

"אני הולכת בדרך שלו לגמרי כי זאת האמת. עצם העובדה שעשרים שנה לאחר מותו יש היום קהילות שלמות שלומדות את התורה שלו, מתפללות עם הניגונים שלו, רואות בו מורה דרך וזה רק גדל משנה לשנה, מראה שהדרך שלו הייתה אמתית ואנחנו כבני אדם זקוקים לאהבה הפשוטה הזאת – אהבה טהורה לכל אדם. כל כך הרבה יהודים חזרו לכור מחצבתם בגללו" הוסיפה.

קרליבך בהושענא רבה (מן הארכיון)

במאמר שפרסמה לפני מספר חודשים באתר הסוכנות היהודית JTA, מתחה קרליבך ביקורת על היהדות האורתודוקסית: ''התרעומת מצד אחיי ואחיותיי האורתודוקסיים נטרל את הקול שלי וגרם לאהבה שלי אל המסורת היהודית להיפגע''.

לדבריה כבר אז, את תחושת אי השייכות ליהדות האורתודוקסית היא ספגה כבר אצל אביה, "אבי אהב להשתתף בכל אירוע בין דתי, דבר שלעתים גרם לו להסתבך עם ראשי התנועה האורתודוקסית". בהמשך ציינה את העובדה ש אביה שלמה קרליבך אפשר לראשונה בבית הכנסת שלו מקום בו נשים תוכלנה לרקוד עם ספר התורה, ואף לעמוד על יד ארון הקודש.

"כילדה, סבלתי יחד עם אבי, כאשר הוא ניסה לאפשר לי לשיר" כתבה הזמרת, "התרעומת מצד אחיי ואחיותיי האורתודוקסיים ניטרל את הקול שלי וגרם לאהבה שלי אל המסורת היהודית להפגע". קרליבך הסבירה שבעקבות העובדה שהיא מרגישה "פליטה של האורתודוקסיה" כבר עשרות שנים, היא הכריזה בהופעה כי היא, "'עושה עלייה' אל עבר התנועה הרפורמית" ובטור הדגישה, "התכוונתי לכל מילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר