השמאל טוען: עמיר בניון מסית נגד ערבים בשיר "אחמד אוהב ישראל"

חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ הגיש למפכ"ל המשטרה בקשה לפתוח בחקירה כנגד הזמר עמיר בניון בעקבות שירו "אחמד אוהב ישראל". בניון בתגובה: "תזדעזעו מהטרור". האזינו לשיר המלא (מוזיקה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עמיר בניון (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

הזמר והיוצר עמיר בניון, פרסם אמש (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו שיר בשם "אחמד אוהב ישראל", ועורר גל של תגובות נזעמות, בהם אף קריאה לפתוח נגדו בחקירה פלילית.

בשיר, מתאר בניון את חיי הערבים הישראלים מפיו של "סטודנט ערבי". בין שלל הביטויים ניתן לשמוע "אני סתם חלאה כפוית טובה", ו"יבוא הרגע שאתה תפנה לי את הגב ואני אתקע לך סכין מושחז, אני אירה בך בגב" ועוד.

בניון הסביר בעמוד הפייסבוק שלו: "למען הסר כל ספק, השיר מאתמול, "אחמד אוהב ישראל", נועד להביע תחושות בלבד, ולא קורא לאלימות כלשהי כלפי שום אדם. אנו נגד אלימות באופן מוחלט, ואילו היינו אלימים, לא היינו שרים שירים כואבים שבוקעים הישר מהלב".

"לכל המזדעזעים - אני מציע שלפני הכל, תזדעזעו ותחששו מהטרור שמשתולל במדינה. תזדעזעו קודם מיהודים נרצחים עם טליתות מוכתמות מדם. מאזרחים שנדרסים על ידי חיות אדם. ממחבלים שיורים על תושבי הדרום מתוך בתי ספר ובתי חולים. יש דברים הרבה יותר מזעזעים משיר שביטא כאב וחשש ותו-לא". הוסיף.

בעקבות השיר, חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ), הגיש למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר בחשד להסתה.

בפנייתו לדנינו כתב פריג' בין היתר כי "השיר מסית בצורה מכוערת כנגד האוכלוסיה הערבית בישראל. כאזרח ערבי ישראלי, השיר הזה מתייחס אליי ואל כל החברה הערבית בישראל שמתוארת על ידי בניון כרוצחת. השיר הזה מהווה הסתה פרועה ומתיר את דמנו ועל כן אני פונה אליך בדרישה לפתוח בחקירה מיידית כנגד בניון בגין הסתה נגד הציבור הערבי בישראל".

בפנייתו למפכ"ל המשטרה ציטט פריג' שורות מהשיר של בניון: "אני אחמד גר באזור המרכז, אני עובד סמוך לגן ילדים ואחראי על בלוני גז. מי כמוני נהנה משני העולמות, היום אני ומחר הם לא. זה נכון שאני סתם חלאה כפוית טובה. זה נכון, אבל אני לא אשם, לא גדלתי על אהבה. זה נכון יבוא הרגע בוא תפנה לי את הגב ואז אתקע בך את הגרזן המושחז".

תגובת בניון לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר