למה כדאי לשמוע דעה נוספת

בהרבה מקרים בחיים ובשאלות היומיום אנחנו משתמשים בבעלי מקצוע, ברופאים, בעורכי דין ובאינסטלטורים. אולם לאף אדם בעולם אין את כל הידע הנדרש. האחד משלים את השני (טור)

אבי בנטוב | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: באדיבות אבי בנטוב)

על חלק מהשאלות שלנו בחיים תספק אותנו תשובה עם דעה, ולחלק האחר תספק אותנו אמונה, שהדברים יסתדרו בידי שמים, אמונה בבורא, אמונת חכמים, בתור יהודים מאמינים בני מאמינים אנחנו יודעים שאין אדם נוקף אצבע מלמטה, אלא אם כן הכריזו על כך מלמעלה. למרות שנכנסנו לחודש אלול, טור זה אינו שיחת מוסר, ולא תחליף לה.

בהרבה מקרים בחיים ובשאלות היומיום אנחנו משתמשים בבעלי מקצוע, בבעיה רפואית - ברופא, בבעיה משפטית - בעורך דין, בסתימה בצנרת - באינסטלטור, רוצה לומר, שלאף אדם בעולם אין את כל הידע הנדרש, כולנו רוכשים ידע אחד מהשני, כי אם כל אחד מאיתנו, היה רוצה שיהיה לו את כל הידע בעולם, סביר להניח שהיינו צריכים לשרוד פה, ביקום, אלף שנה.

אני נתקל המון פעמים באנשי מכירות, בלקוחות, בי עצמי, במקרים בהם אנחנו מתביישים לבקש עזרה הקשורה לידע, נראה לנו שזה סוג של פגיעה באגו, מה אני לא יודע, באחד הביטאונים הידועים היה כותב יהודי אחד טור דעה, עם דעת תורה והשקפה בהירה, פעם קרא לו הרב ש"ך זצ"ל ושאל אותו מאיפה לך הידע לכתוב דעת תורה, אמר לו כותב הטור, "דעת בעלי בתים היא ההפך מדעת תורה", אז מה שאני חושב אני כותב הפוך.

סוג של איפכא מיסתברא, לא כל פעם אנחנו יכולים לחשוב הפוך, ואז יצא לנו הישר, אבל מצאתי את עצמי מידי פעם מתייעץ עם חבר, מנהל, עמית לעבודה, על מהלך עסקי, שיווקי, ואכן אני מקבל זווית אחרת, כי אנחנו בטוחים בדעה שלנו, מאוהבים בה, בטוחים שזו ממש תורה מסיני, לפעמים אם נקשיב אחד לשני, או לאחד שיותר בוגר מאיתנו, סביר להניח שנמצא תשובה נכונה.

יצרנים רבים, שהשכילו להבין, שהם יודעים לייצר, אבל לא יודעים לשווק, והפקידו את השיווק, בידיים אחרות, מקצועיות יותר, התקדמו מעלה, אבל אחרים שהתעקשו להתערב בשיווק, למרות הבנתם בניהול, אין זה אומר שהידע בניהול, יכול לקדם ולהצעיד את העסק קדימה, חשוב לדעת מתי לתת לגורמים מקצועיים להתערב, ומתי לקחת צעד אחד אחורה. חשוב הוא לדעת, מתי לשאול, ומתי להקשיב, כי יש לכל אחד מאיתנו, פה אחד ושתי אוזניים שזה אומר להקשיב כפול ולדבר חצי.

יהודי אחד זכה באישה רעה, בא לרב ותינה בפניו את מר גורלו, נתן לו הרב בקבוק מים ואמר לסובל, תן לזוגתך שתחי' כל יום שלוק מהבקבוק, כעבור חודש היא תעבור לעולם שכולו טוב, ואתה תצא לחופשי, אחרי חודש ציפה הבעל המוכה, שהמרשעת לא תתעורר, אבל לשווא, קמה וגם ניצבה, כך עובר יום ועוד יום, רץ האיש לרב, וצרח, על מה שילמתי לך אלף דולר, הבטחת לי שאחרי חודש היא לא תשרוד, אמר לו הרב המקובל, אתה יודע מה הבעיה שלך, שאין לך "אמונת חכמים"....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר