הקיץ בפתח

רטוב, מסעיר, ומעט אתגרי: הכירו את מסלול עין תינה (עין נוטרה)

אם אתם אוהבים מסלולים עם מים ונמאס לכם מהמסלולים היבשים עם השלולית העלובה בקצה - 'עין תינה' הוא בדיוק המקום שאתם מחפשים. רטוב, מסעיר, ומשלב טיפוס (תיירות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: ויקיפדיה)

כמה פעמים קרה שהתאכזבתם ממסלול 'רטוב'? הלכתם קילומטרים בשמש היוקדת, הבטחתם לילדים שאוטוטו מגיעים למים, והתאכזבתם לגלות שלולית קטנה וירוקה שלא ממש עשתה לכם חשק להירטב?

אם אתם מחובבי המסלולים ה'רטובים באמת' עין תינה (או בשמו השני - 'עין נוטרה') הוא המסלול שתאהבו ללא כל ספק. בריכה גדולה ונקיה, מסלול לא ארוך מדי, ומלא בכל הדברים שכולנו אוהבים: צמחיה עשירה, נוף מרהיב, ובעיקר - המון מים.

אז איך מגיעים לשם? אתם יכולים לחפש את כביש גדות-גונן (כביש 918), בקטע שבין סימני ק"מ 23­-24, ואתם יכולים לחסוך את כל זה ולרשום בוויז "עין תינה".

כשתגיעו לחניון תגיעו לשביל עפר המסומן בסימון ירוק, בהמשך תוכלו להבחין במים הזורמים, ולא נותר לכם אלא לפסוע בתוך המים הצוננים. שימו לב שהמים זורמים על אבני בזלת שעלולים לגרום להחלקה, ומומלץ להיעזר במעקה.

בהמשך תידרשו לטפס מעט על אבני הבזלת תוך שהמים משפריצים מעליכם - מדובר באטרקציה מהנה למבוגרים, אך אם אתם עם ילדים קטנים והחלטתם להגיע בכל זאת תאלצו להסתדר איכשהו במקטע הזה באמצעות העברת הילדים בדרכים שונות - עשו זאת באחריות ובזהירות!

זרימת המעיין (ויקיפדיה)

לאחר שתעלו על הסלעים תגיעו למפל שוטף שנוצר באמצעות צינור ששואב את מי המעיין ומשפריץ אותם ישירות על מי שמעז להיכנס פנימה. (מומלץ ביותר!) על יד המפל תוכלו ליהנות מהמים השוצפים, ולהתבונן בנוף הקסום של עמק החולה.

מכיוון שהתרטבתם כדאי לכם לפסוע במסלול הייבוש: לכו בשביל הכחול כמה מאות מטרים עד שתגיעו בחזרה לבריכה, לחורשה, ולרכב.

חשוב להצטייד בכובע שמש, קרם הגנה, מים, והכי חשוב - בגדים להחלפה!

כמו כן, וב לדעת שלא תמיד המים מוזרמים באמצעות הצינור. מכיוון שמדובר באחת האטרקציות החשובות של המסלול כדאי לכם לוודא אם הזרימה פעילה בתקופה הטיול!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר