פטירת האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל

כצל'ה סופד: "אבד מנהיג ששמר על עם וארץ ישראל"

אבל כבד ביהדות החרדית על הסתלקותו של זקן אדמו"רי בית רוזין כ"ק האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל. ח"כ יעקב כץ כצל'ה, סופד בשיחה עם "כיכר השבת" לאדמו"ר: "אבד מאיתנו מנהיג דגול ששמר על עם ישראל וארץ ישראל" ואומר: "אני עצמי אקרע היום 'קריעה' על הסתלקות הרבי זצ"ל" (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כצל'ה והאדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל (צילומים: אורי מנדלסון)

אבל כבד ביהדות החרדית על הסתלקותו של זקן אדמו"רי בית רוזין כ"ק האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל, לקראת מסע הלוויה שיחל בשעה 13:30 מבית המדרש 'סאדיגורא' ברחוב גוטמכר בבני-ברק בדרכה לבית העלמין 'נחלת יצחק בגבעתיים.

לצד היותו של כ"ק האדמו"ר זצ"ל ענק בתורה ובחסידות, מתברר כי היתה לו גם משנה סדורה וברורה בעניינים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית בארץ ובתפוצות ואפילו השקפה מדינית פוליטית חדה וברורה.

הרבי מסאדיגורא זצ"ל היה חבר מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל' שם השמיע בקול רם את עמדתו החד משמעית שלא לוותר על אף שעל מחלקי ארץ ישראל ולא לשאת ולתת עם הערבים על כך. הרבי זצ"ל התנגד בחריפות להסכמי אוסלו וגם לתוכנית ההתנתקות ולפינוי ישובי חבל עזה.

מי שהיה בשנים האחרונות מקורב אליו ביותר ושמע מהרבי זצ"ל דברים מפורשים בנושא הוא חבר הכנסת מ'האיחוד הלאומי' יעקב כץ (כצ'לה).

בשיחה גלויה עם 'כיכר השבת', הוא מספר על הערצתו לרבי זצ"ל ועל מאבקו של האדמו"ר למען שמירה על שטחי הארץ הקדושה.

"אני חש ומרגיש חסיד גדול של הרבי מסאדיגורא זצ"ל", אומר כצ'לה ומוסיף, "אני זוכר שתמיד הוא היה מחזיק את ידי בחמימות ומבקש ממני להמשיך לשמור על ארץ ישראל. עוד בשנת תש"נ בימי 'התרגיל המסריח' בניסיון להקמת ממשלה עם נטייה שמאלנית נלחמו שני גדולי הדור, הרבי מחב"ד זצ"ל והרבי מסאדיגורה זצ"ל נגד הצלחת התרגיל".

כצל'ה מוסיף ומספר כי "הרבי מסאדיגורא היה חוד החנית במאבק מול שמעון פרס ואריה דרעי ונלחם בכל כוחו שתיהיה ממשלת ימין בראשות יצחק שמיר וזאת ע"י שכנוע אגודת ישראל שלא לתמוך בבמשלת השמאל".

"אני זוכר", חושף כצ'לה, "שהיינו מתכנסים כולנו בבית הרבי זצ"ל ברח' פנקס בת"א כשהאדמו"ר ורעייתו ע"ה ניצחו על המלאכה ופעלו בכל כוחם נגד השמאל הקיצוני".

"בסופו של דבר", ממשיך כצ'לה לספר, "ניצחה דרכו של הרבי וניתן לומר בוודאות כי בזכותו נבנו במשך השנים שלאחר מכן בזמן היות מקורבו מאיר פרוש סגן שר השיכון (במעמד שר) למעלה מ-120,000 יחידות דיור, כשחצי במזרח ירושלים ויו"ש שם הוקמו כל ההתנחלויות והחצי השני פתר את בעיית הדיור במגזר החרדי כשבזכותו של הרבי נבנו אלפי דירות במודיעין עילית ובביתר לזוגות צעירים חרדים".

כצל'ה מדגיש את פעילותו הרוחנית של הרבי זצ"ל במשך שנות ההנהגה בעיר ת"א וקירוב היהודים הרחוקים לאורה של התורה ודרך החסידות ע"י התפילות בהשתפכות הנפש, ורגעי ההתעלות בטישים.

"אני עצמי אקרע היום 'קריעה' על הסתלקות הרבי זצ"ל", אומר כצ'לה בקול נרגש ומבכה כי "אבד מאיתנו מנהיג דגול ששמר על עם ישראל וארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר