צרפת: מאות ליוו למנוחות את רבה של מץ הרב משה אריה במברגר

למעלה מאלף איש תושבי צרפת ליוו הבוקר למנוחות את הגאון רבי משה אריה במברגר זצ"ל, רבה של העיירה מץ. הערב, ייצא מסע הלוויה מבית הכנסת 'לדרמן' בב"ב (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |

למעלה מאלף איש תושבי צרפת היהודיים השתתפו הבוקר (רביעי) ברובע ה-19 של פריז במסע הלווית הגאון רבי משה אריה במברגר זצ"ל מרבניה הבולטים של צרפת ורבה של העיירה מץ שנפטר אתמול לאחר מחלה קצרה בגיל 70.

הרב במברגר זצ"ל כיהן כחבר במועצת רבני אירופה ושימש עשרות בשנים כראש ישיבת 'שאגת אריה' שנמצאת בעירו מץ שבצרפת וכרב ואב"ד קהילת החרדים מץ במשך 42 שנה.

תחת שרביטו של הרב במברגר היה גם מערך הכשרות הגדול אותו הפעיל ברחבי אירופה. הכשר שמקובל על ידי כל הקהילות החרדיות באירופה.

מסע הלוויה החל אמש בבית הכנסת המרכזי במץ בהשתתפות מאות מבני הקהילה, שם ספדו בנו הרב שמואל, הגר"א שלזינגר רבה של שטרסבורג, הרב מכאל שמרלא דיין ומו"ץ בשטרסבורג, רבה הראשי של מץ הרב פיזון, רבה של טינוויל הרב רביבו, הרב יעקב אטלן ונשיא הקהילה של הקונס יסטור של מץ מר זאן מרק מישאל.

הבוקר המשיך המסע מבניין הקהילה היהודית ברובע ה-19 של פריז בהשתתפות למעלה מאלף איש. ספדוהו מרורים הרב פרנקפורט אר רבה של קהילת איגוד חרדי ברובע ה-19 צרפת וגיסו הרב טאו כהן.

הותיר אחריו עשרה בנים ובת ביניהם בנו הגאון ר אברהם דוד שיבלחט"א שיכהן כראש כולל 'שאגת אריה' במץ.

הערב יועלה ארונו לישראל והלוויתו תצא מבית המדרש 'לדרמן' בבני ברק בשעה 21:45 ומשם יצא המסע לעבר בית העלמין של נציבי ישיבת 'פונביז' שם יטמן לצידם של ראשי הישיבה וגדולי ישראל זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות