זקן ראשי הישיבות איננו

מבכים את לכתו של הגרי"ד: "אהב כל אחד כמו בנו היחיד"

ישראל פרוש, סגן רה"ע אלעד בשיחה כואבת בעקבות הסתלקותו של זקן ראשי הישיבות, מורו ורבו הגאון רבי יצחק דב קופלמאן זצ"ל ● "היה ממנו מורא גדול. הוא היה מקפיד על שמירת הזמנים, בהתאם להיותו ראש הישיבה. שיטתו היתה כשל שיטת סאטמר, אבל הוא אהב את כולם" (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |

"הוא אהב כל אחד כבנו היחיד", כך מתאר ישראל פרוש, סגן ראש עיריית אלעד את מורו ורבו, הגאון רבי יצחק דב קופלמאן זצ"ל, ראש ישיבת "לוצרן" שבשווייץ, וזקן ראשי הישיבות שהסתלק בסוף השבוע לגנזי מרומים.

פרוש למד במשך שנתיים אצל הגרי"ד בישיבת לוצרן.

"זכיתי ללמוד אצל ראש הישיבה זצ"ל", הוא מספר היום ל"כיכר השבת". "היתיי בחור צעיר ואלו היו שנתיים בהם קניתי את דרכי בחיים. גם כיום, אני מתמלא בערגה רוחנית כשאני נזכר בתקופת לימודי בישיבה".

פרוש מוסיף ומספר: "שיטת ראש הישיבה למרות שאידיאלוגית היתה כשיטת סאטמר, הוא כיבד ואהב את כולם.

"מצד אחד היה ממנו מורא גדול. הוא היה מקפיד על שמירת הזמנים, בהתאם למעמדו כראש הישיבה. הוא היה עוקב מקרוב על התנהלות הבחורים, בסדרים ובתפילות.

"אבל יותר מכל, הוא אהב כל אחד כבנו היחיד", אומר פרוש בדמעות.

הרב קופלאמן נולד באוקראינה בשנת תרס"ו, והיה מגדולי תלמידיו של מרן הגאון רבי שמעון שקאפ זצ"ל, בישיבת "שער התורה", שם למד במשך כ-18 שנה. במשך 48 שנים כיהן כראש ישיבת "לוצרן", והישיבה זכתה להצלחה גדולה.

הרב קופלמאן זצ"ל נודע מבריחתו מפוליטיקה, ומשקיעותו העצומה בלימוד התורה והפצתה לאלפי תלמידיו, כשעסקי הלימוד הם בראש מעייניו. עד לימיו האחרונים שימש כראש הישיבה ולמרות גילו המופלג, ניהל סדר יום קפדני ומסר שיעורים לתלמידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר