בשורה באקדמיה: תוארך חופשת הלידה לסטודנטיות

אושרה הצעת החוק של ח"כ מיכל רוזין לפיה סטודנטיות שיאלצו להיעדר בשל הריון או לידה יהיו זכאיות לחופשה מאושרת של שישה שבועות. רוזין: "נשים לא צריכות להיענש על היותן אמהות" (בארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

חופשת הלידה לסטודנטיות תוארך לתקופה מינימלית של שישה שבועות, כחלק מהצעת החוק לתיקון כללי זכויות הסטודנט שאישרה היום (ג') הוועדה לפיתוח ומדיניות אקדמית של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג).

מטרת ההצעה שהגישה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) היא לשים סוף לאפליה בין גברים לנשים באקדמיה. כך, בעוד שנשים סטודנטיות יכלו להיעדר מהלימודים בשל הריון או לידה לתקופה של 30% בלבד מסך שיעורי הקורס בהם חלה חובת נוכחות, גברים המשרתים במילואים זכאים להיעדר לתקופת זמן בלתי מוגבלת. בפועל, חופשת הלידה הייתה ארבעה שבועות בלבד בסופם נדרשו הסטודנטיות לשוב ללימודים.

לאחרונה, פעל ארגון התאחדות הסטודנטים בשיתוף עם ח"כ מיכל רוזין לקדם את התיקון בחוק, אותו אישרה היום הוועדה בראשות פרופסור חגית מסר-ירון.

כעת, כל סטודנטית שתאלץ להיעדר מהלימודים בשל סיבות הקשורות בהריון, לידה או תהליכי אימוץ, תזכה לחופשה של שישה שבועות או היעדרות מאושרת של 30% מסך השיעורים, הגבוהה מביניהם.

לדברי ח"כ רוזין, "כמו שגברים לא צריכים להיענש על שירות המילואים שלהם, נשים לא צריכות להיענש על היותן אמהות. פנו אלי סטודנטיות שהפסידו שנה אקדמית שלמה בגלל לידה. אנחנו רוצים לחיות בחברה שבה נשים לא נאלצות לבחור בין השכלה לבין הקמת משפחה, שוויון אמיתי הוא שוויון שמתחשב בשוני ובצרכים של כל אחד מהמינים, בין אם זה שירות מילואים ובין אם זה ילודה. אני מברכת על הירתמותם של שר החינוך, יו"ר הות"ת וחברי המל"ג לתיקון האפליה המקוממת הזו".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק אמר כי "בחברה שלנו קיים מוסר כפול, נשים נהנות משוויון בפני החוק אבל במקרים רבים החוקים והכללים בו יוצרים אפליה עקיפה. לא יתכן שלימודיהן של נשים בהריון יפגעו אם יעדרו חודשיים מהלימודים אבל החבר'ה מהמילואים כבר ידעו להשלים את החומר. היום האקדמיה מיישרת קו ולא מאפשרת חוקים שיש בהם עיוות ואפליה כלפי נשים. התאחדות הסטודנטים תמשיך לקדם שוויון זכויות מלא בכל החזיתות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר