"הבדל תהומי"

משוחחים עם המתבגר? אפשרו לו להתבטא בחופשיות

אתם הורים קשובים, הרבה יותר טובים מההורים הקשוחים שהיו לכם. דווקא לכן - חשוב לנו לתת לכם טיפ קטן שישנה את כל סגנון השיח שלכם מול המתבגר שלכם (משפחה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ההורים של היום הרבה יותר קשובים מההורים שלפני 40 שנה. בניגוד לחינוך הנוקשה שנתפס בדור שאחרי השואה כחינוך שיחשל את הילדים ויסייע להם לעמוד בטלטלות החיים - הדור שאחריו נחשף גם לנזקים שעלולים להיגרם לילדים בעקבות החינוך הנוקשה, והדור שאחריו חינך את הילדים בצורה הרבה יותר מרוככת.

ועדיין. המתבגרים של היום מצפים להבנה גדולה יותר ולהכלה גדולה יותר, ומול הפיתויים שהעולם הגדול מציע להם - אין ספק שחיזוק הקשר עם ההורים יכול לטעת בהם כוחות ולחזק את עמידתם האיתנה.

הטיפ הבא יסייע לכם מאד: אתם משוחחים על נושא מורכב עם המתבגרים? בקשו מהם תחילה לפרוש בעצמם את משנתם. הקשיבו להם, שימו לב למילים שבהם הם משתמשים ותוכלו לדעת טוב יותר, מהם הרגשות שחשוב להם להרגיש.

כעת, לאחר שהקשבתם להם - יקל עליהם להקשיב גם לכם, ותוכלו לדבר ב'שפה' שלהם בצורה שתדבר אליהם הרבה יותר משהייתם משוחחים בשפה שלכם, שעלולה להישמע להם זרה.

ההבדל בין שיחה שבה אתם מדברים והם מקשיבים, לבין שיחה שנפתחה בהקשבה ארוכה מצידכם הוא הבדל תהומי שמשנה לחלוטין את המנגינה והטון של השיחה.

וכן, הרשו לעצמכם גם להשתכנע. גם הורים יכולים לטעות או להבין סיטואציות בצורה לא נכונה, ולפעמים אם תקשיבו להם בצורה פתוחה לחלוטין ותעודדו אותם להתבטא בחופשיות - אתם עלולים גם לגלות שהם צודקים, או שרמת הציפיות שלכם אינה תואמת את היכולות שלהם ואת מציאות החיים שבה הם חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר