הילדים נדהמו: הרב מצגר בא לחגוג

מאות ילדי בית-הספר הממלכתי ברמת-גן ערכו 'סדר' מקדים. הם חיכו לאליהו הנביא, אבל דווקא קיבלו את הרב הראשי יונה מצגר. תמונות (פסח)

ישראל ברדוגו | כיכר השבת |
(ישראל ברדוגו)

למאות ילדי בית-הספר הממלכתי 'ארנון' שברמת-גן ציפתה הפתעה: הרב הראשי לישראל יונה מצגר הגיע לערוך איתם את סדר ליל הפסח.

וכך, בבגדים חגיגים וסביב שולחנות ארוכים וחגיגים, הסבו מאות ילדים ולקחו חלק פעיל בטקס הכולל מיץ ענבים, תפוח אדמה שהביאו מהבית על תקן הכרפס, ובעיקר הרבה מצות.

כיפות והגדות חולקו לילדים ויחד עם הרב מצגר, שרו הילדים בהתרגשות את שירי ההגדה שחלקם כללו ריקודים נלהבים יחד עם צוות המורים.

שיא הארוע נרשם כאשר המנהלת אורנה בן זקן התנדבה לגשת ולפתוח את הדלת לאליהו הנביא שמשום מה בושש מלהופיע למרות מחאת הילדים.

הרב שמואל אהרן ברודמן מנהל מרפ"ד סביון, הארגון שעומד מאחורי עשרות סדרים כאלה מידי שנה בבתי-ספר ממלכתיים, מספר כי ההצלחה הגדולה והשיתוף פעולה של הילדים הוא בעיקר בגלל שחג הפסח הוא החג החגיגי ביותר עבור הילדים.

לדבריו הסיפור שעומד מאחורי יציאת מצרים, והיציאה לחרות אחרי שנות סבל ופורענות הוא הגורם שיוצר הזדהות מרשימה בקרב הילדים שמרגישים את הפסח במיוחד.

"קדם-סדר כזה הוא חובה עבור כל בית-ספר במדינת ישראל", אומרת שרה רוזנבאום מנהלת צוות המרפ"ד. לדבריה, הסדר מכניס את הילדים לאווירת החג ונותן להם כלים להשתתף באופן אקטיבי בסדר שיתקיים בבית במהלך החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר