אריה דרעי נפרד מאריק איינשטיין

לאחר הביקורת שהוטחה בח"כ אלי ישי מצד גורמים בש"ס על הודעת האבל שהוציא עם פטירת הזמר החילוני אריק איינשטיין, יו"ר ש"ס אריה דרעי נפרד בטור מיוחד מהזמר (מאמר)

אריה דרעי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

כילד קטן בבת ים, עולה חדש ממרוקו שהגיע לארץ וגדל בבית מסורתי כאשר ספר התהילים וגם הטלוויזיה משמשים בו בערבוביה, גדלתי גם אני על שיריו של אריק איינשטיין, אבל זמרים יש לנו הרבה, הזיכרונות שלי מאריק הם לא השירים שלו, הזיכרונות שלי הם מאריק האדם, אריק שהכרתי היטב עשרות שנים מאוחר יותר באמצעות ידיד משותף הרב אורי זוהר. אריק ידע במצבים לא קלים שהיו לי בעבר לחזק ולעודד, הילד הקטן ממרוקו היה לאיש ואריק מצא שפה משותפת גם איתו, הוא לא הושפע משום אווירה, לא הלך עם הזרם, הייתה לו את האמת שלו.

שמעתי את הדברים של ידידי הרב אורי זוהר בהלוויה, זהו אותו אורי זוהר של פעם, שהיה ידיד נפש של אריק, אותו אורי זוהר השחקן והיוצר הבמאי והאמן שהוא ואריק יצרו עולם תרבותי שלם, עולם שאני אגב לא בהכרח מסכים אתו, אבל הייתה להם ידידות משותפת שבאה לידי ביטוי ביצירות שלהם, אותם אנשים פנו בהמשך כל אחד לדרכו הקימו ביחד משפחה לתפארת, שמונה עשרה נכדים ושישה נינים משותפים, אבל למרות הדרכים השונות נשארו אוהבים לא פסחו על הביקורים השבועיים, לא ניסו לשנות האחד את רעהו, התחברו למשותף, הייתי עד לחלק מהביקורים הללו וראיתי את הייחודיות של עם ישראל, עם שרק אצלו יכולים שני ניגודים כאלה לחיות יחד.

התבוננתי במשתתפים בהלוויה ופתאום שמתי לב לדבר אחד. "אנחנו יכולים לחיות יחד". אריק האדם גידל משפחה שיכולה להוות דוגמא ומופת של שני עולמות שיכולים לחיות בצוותא ובאחדות, רק אדם כמו אריק יכול היה לגדל בנות כמו שירי ויסמין שהקימו בתים חרדיים לתפארת כאשר נכדיו חובשים את ספסלי הישיבות המובחרות, ולחיות איתם בשלום, להיות גאה בהם בדיוק כמו שהוא גאה בילדיו האחרים.

רק אצל אריק אפשר היה לראות בהלוויה את התערובת הזאת של חרדים שמרנים, דתיים וחילונים כאחד שהתחברו אליו וגם הוא התחבר אליהם כל אחד מהזווית שלו, זהו מבחינתי הסוד של אריק האדם, אנחנו יכולים לחיות ביחד, להתייחס אל האחר כשווה בין שווים, רב המשותף לנו מהמפריד בינינו, בואו ניישם את זה.

אנחנו מתחילים לחגוג היום את חג החנוכה זהו חג של ניצחון על האויבים שלנו, אבל בואו כולנו יחד נילחם במשותף באויב הכי גדול שלנו. ננצח את הפירוד, נקדש את האחדות

הטור המלא פורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר