תם עידן במגדל אור: העוזר האישי של הרב גרוסמן - יעקב ישראל ירט עוזב

לאחר ארבע שנים, ישראל יעקב ירט, עוזרו האישי של הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות 'מגדל אור', עוזב. "זכיתי לשרת את האיש הכי אהוב" (אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל יעקב ירט עם הרב יצחק דוד גרוסמן (צילום: יעקב לדרמן)

אחרי ארבע שנים, ישראל יעקב ירט, עוזרו האישי של הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות 'מגדל אור', עוזב את תפקידו, לאחר שלדבריו הגיע השעה להיפרד ולקחת פסק זמן.

לעבוד עם הרב גרוסמן היה עבור ירט חלום שהתגשם. "יום אחד זה קרה", הוא נזכר ברגעים בו הבין כי החלום מתגשם, "זה היה יום חמישי בשעה 20:55 בדרכי להתפלל מעריב בשיכון ויז'ניץ ברחובות. אני מקבל טלפון מחברי היקר יחיאל חרז: 'מעניין אותך לעבוד בצפון?', אמרתי לו: 'זה נשמע מעניין. מה הפרטים?', והוא המשיך: 'מוסדות מגדל אור של הרב גרוסמן'. נסגר המעגל".

"לאחר סדרת טלפונים ותיאום פגישות, נפגשתי עם הרב, אותו הערצתי ואעריץ כל ימיי. יום אחרי יום כיפור נכנסתי ללשכת הרב והמילים הראשונות שאמרתי לו היו: 'אני לא יודע מה יהיה, אני יודע דבר אחד, אני עוד אעבוד כאן ופה יהיה המקום שלי'. הצבעתי על מקומה של הרבנית בלשכה. הרבנית שנור יצאה באותם ימים לפנסיה והמקום כמו חיכה לי. השאר ידוע", מספר ירט.

שעות אחרי הגשת הודעת ההתפטרות, ירט מספר על השנים בצלו של הרב: "זכיתי לשמש ולשרת את האיש הכי אהוב והכי נאהב בעם ישראל במשך ארבע שנים. איש שכל כולו למען הזולת, השונה, האחר, למען מי שאין לו מי שיהיה לצדו. זכיתי בארבעת השנים הללו להיות לו לעזר ולעמוד לימינו בכל המפעלים האדירים שלו. מוסדות מגדל אור עם למעלה מחמשת אלפים תלמידים בלי עין הרע, הטיפול השוטף בבתי כלא, באסירים ובבני משפחותיהם".

"לאחר ארבע שנים עמוסות של עבודה 24/7", הוא מסביר על סיבת עזיבתו, "שנים של עשייה סביב השעון - הגיעה השעה להיפרד ולקחת פסק זמן לעצמי. אני עושה זאת בדעה צלולה וברורה ובכאב לב גדול. כבר מעכשיו אני מתגעגע לרב אותו אני כה מעריץ ולמקום העבודה הנפלא בו חסיתי בשנים האחרונות, לילה ויום".

העוזר לשעבר מבקש להדגיש: "ייאמר ברורות: אני לא אעזוב את הרב גרוסמן. לעולם. אמשיך לעזור לו ולסייע בעדו בכל מה שיבקש, כי הרב גרוסמן הוא אחד נדיר ומיוחד, שכל מעשיו לשם שמיים".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר יעקב ישראל ירט: "ביקשתי מכבוד הרב לסיים את תפקידי לאחר 4 שנות עבודה מלאות בעשייה ציבורית ואני אמשיך לעזור לרב בכל מה שאצטרך". באשר לעתידו, אומר ירט: "בכוונתי להמשיך לעזור לעם ישראל. באיזה דרך? אני עדיין לא יודע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר