קידוש השם: אנשי תקשורת חרדים הצליחו לרגש את האלוף (במיל.)

שורת אנשי תקשורת מהמגזר החרדי, ערכו השבוע סיור מיוחד בצפון, וזכו למעמד "קידוש השם" מיוחד, שהותיר את חותמו על האלוף במיל. דורון רובין שליווה את הסיור (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אנשי התקשורת והאלוף במיל. דורון רובין באנדרטה (צילום: כיכר השבת)

שורת אנשי תקשורת מהמגזר החרדי, עיתונאים, אנשי רדיו, עורכים ובעלי תפקידים נוספים במגזר, ערכו השבוע סיור מיוחד בצפון הארץ, וזכו לעשות "קידוש השם" מיוחד ומרגש.

היה זה האלוף (במיל.) דורון רובין, פקד חט' 500, חט' 35, אוג' 162, ראש מה"ד, שכיום משמש כמרצה, יועץ ומאמן, שליווה בהדרכתו המקצועית את הקבוצה וניסה להכיר לחבורה את ישראל מזווית אחרת, מדינית וביטחונית.

בפוסט מרגש במיוחד שהעלה בדף הפייסבוק שלו, הוא מספר על החוויה שעבר אותה הוא מגדיר כ"מיוחדת ומרגשת", ומספר על חוויה מכוננת שעבר עם הקבוצה.

"נתבקשתי להדריך טיול בו השתתפו אנשי תקשורת מהמגזר החרדי, עיתונאים אנשי רדיו וכותבי טורים, עורכי עיתונים ובעלי תפקידים חשובים במגזר", כותב רובין בפתח דבריו, "מטרת הסיור הייתה, להכיר לחבורה הזו את ישראל האחרת מזוויות שונות ואחרות, והייתה לי הזכות ללוותם בהדרכה".

"היינו כ-40 איש, והסיור החל בכביש חוצה שומרון", הוא מתאר את מסלול הסיור, "ירדנו לבקעת הירדן "ארץ המרדפים" ספרנו את סיפורה של הבקעה, היינו באנדרטה המרשימה ועלינו צפונה לגשר שייח חוסיין, [נקודת המעבר בין ישראל לירדן], תצפית מכוכב הרוחות ליד אחוזתו של מאיר הרציון, עלינו ללינה בנווה אטיב ולמחרת סיירנו באצבע הגליל במטולה. סיפרנו את סיפור לבנון, צפינו בבופור המאיים ומשם עלינו לרמה"ג וסיפרנו את סיפורה מאז מלחמת ששת הימים עובר במלחמת יוה"כ וסיימנו בתצפית חווייתית מהר בנטל".

דורון רובין מבקש בשלב זה "לספר אודות חוויה מיוחדת, מרגשת ומכוננת שעברתי עם הקבוצה המיוחדת הזו".

"ביקרנו באנדרטת אסון המסוקים ליד קיבוץ דפנה ומושב שאר ישוב", מתאר רובין את שחווה, "האנשים טיילו אט אט, עברו, קראו, שאלו ואני ספרתי על המציאות המיוחדת בלבנון של אז והשיקולים להטסתם של הלוחמים ללבנון ועל האסון הנורא מכל".

רובין ממשיך ומספר: "בהמשך הגיעו האנשים לפינה המיוחדת והמרגשת בקצה המנהרה למקום בו רשומים וחקוקים שמות 73 הנופלים ועל רקע מימיו הזורמים של הבניאס והוד המקום ופתחו באופן ספונטני בתפילת "א-ל מלא רחמים", בסיומה של התפילה אמרו "קדיש" מרגש".

"המעמד רגשני בעוצמה מיוחדת", כותב רובין, "שכן היה זה מעמד מיוחד בו היינו יחדיו, חרדים ואנוכי, במעמד מיוחד שאינו מובן מאליו. זה היה חיבור מרגש ומטלטל באשר היו בחבורה הזו גם כאלו שלא שרתו בצה"ל על כל המשתמע".

"המעמד, והמחווה הכנה והאמיתית היו עבורי רגע מרגש, מעורר מחשבות ובעיקר מבין וחש עד כמה חשובה ההידברות, הקשר הבלתי אמצעי עם ובין כולנו כאן בעם ישראל. חשתי גם את התרגשות האנשים, איש איש בדרכו ואני משוכנע שהמעמד הזה "נגע" בהם גם כן", מסכם רובין את החוויה המיוחדת שזכה לה, שמבחינת אנשי התקשורת היתה לא פחות ממעמד קידוש השם מיוחד ונדיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר