בגלל הפיגוע: אברהם פריד ומרדכי בן דוד נעצרו על-ידי החיילים

ענקי הזמר החסידי אברהם פריד ומרדכי בן דוד תכננו להיכנס הלילה לקבר יוסף בשכם אלא שהפיגוע שאירע בצומת תפוח הביא את חיילי צה"ל למנוע מהם את הכניסה • וידאו (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילומים: יונתן קלרמן)

בכירי צה"ל לצד ראשי המועצה האזורית שומרון יחד עם ענקי הזמר החסידי אברהם פריד ומרדכי בן דוד, היו אמורים להיכנס הלילה (שלישי) אל קבר יוסף בשכם, אך הפיגוע בצומת תפוח שיבש את התוכניות.

הכניסה המיוחדת תוכננה כמחווה לפריד שהגיע במיוחד להופעה באלון מורה לפני מספר ימים, כאשר בקבר יוסף היו אמורים לשיר יחד פריד ומרדכי בן דוד.

אל הכניסה היו אמורים להצטרף ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן וכן שר השיכון אורי אריאל. כאשר ברגע האחרון הודיע הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שגם הוא יצטרף לכניסה המיוחדת יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון.

אלא ששעה קלה לפני זה אירע הפיגוע צומת תפוח בו מחבל פלסטיני פתח באש לעבר לוחמי מג"ב, שבתגובה ירו לעברו והביאו לחיסולו. בפיגוע, כפי שדווח, נפצע לוחם מג"ב באורח קל.

הרמטכ"ל, שכבאר הספיק להיכנס לקבר יוסף, שמע במקום על הפיגוע והגיע בתוך דקות לזירה.

אך בשל החשש מהתחממות הגזרה, חיילי צה"ל עצרו את הזמרים בדרכם לקבר יוסף וביקשו מהם לחזור על עקבותיהם.

בזמן ההמתנה לכניסה לקבר יוסף, פצחו האמנים בשירה וריקודים באוטובוס. מאוחר יותר המשיכו ל'יקב הר ברכה' שם קיימו 'זיץ' חסידי עם עוד כמה עשרות מתושבי הישוב.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר: "זו כמובן אכזבה גדולה לא רק ברמה האישית אלא גם ברמה הציבורית. חשוב לציין שקבר יוסף נמצא תחת ריבונות ישראלית גם על פי הסכמי אוסלו. וחבל שעלינו להכנס כגנבים בלילה. צר לי מאוד שכל אירוע מבהיל מערער את המערכת במקום להראות חוסן אל מול המפגעים, ולהמשיך את שגרת החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר