עמי מימון: בכפר חב"ד אסור להשמיע מוזיקה מזרחית

עימות מוזיקלי: עמי מימון, תקליטן במקצועו, טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי רבו של כפר חב"ד אסר עליו להשמיע מוזיקה מזרחית בחתונה בכפר. הרב מצדו מכחיש (אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עמי מימון (צילום: ויקטור מזוז)

המרא דאתרא של כפר חב"ד אוסר השמעת שירים מזרחיים באירועים? במהלך אירוע שהתקיים השבוע באולם בכפר חב"ד הושמעו שירים מזרחיים, אולם רבו של כפר חב"ד לא אהב זאת והודיע לתקליטן ולבעל האולם כי הוא מאשר להשמיע אך ורק שירים חסידיים - כך מספר עמי מימון, שדרן רדיו "קול ברמה" ותקליטן במקצועו.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר מימון כי "הרב אשכנזי היה שם, הוא אומר למנהל האולם בנוכחותי 'במידה והוא שם מוזיקה שאינה חסידית, מיד לכבות לו את המוזיקה'. אמרתי לרב: 'אתה שונא ספרדים', והרב השיב: 'אני מחליט, אני הרב של כפר חב"ד ורק מה שנוגע לחב"ד יושמע כאן'".

"כשאתה מופיע בכפר חב"ד אתה חייב להשמיע מוזיקה אך ורק שתואמת את רוח הכפר, אבל מה יעשו אנשים ספרדים שהם גם חב"דניקים שרוצים להשמיע שירים מזרחיים, פיוטים? הרב של הכפר לא מסכים. זה לא רק מזרחי אלא גם שירים של ליפא שמעלצר זאת לאחר שהוא כביכול פגע בחב"ד באחד הקליפים שלו", מספר מימון.

"ברגע ששמים מוזיקה מזרחית אז זה נגד הכפר, וסוגרים לך את השאלטר ואין מוזיקה. ואחר-כך צריך להדליק מחדש את כל מחשבים, זו צורה צרורה", מסביר התקליטן, "ממש כופים את דעתם על הציבור הספרדי שרוצה לעשות שם אירועים וליהנות מהפריבילגיה ממנה נהנים תושבי הכפר שזה יותר זול לערוך שם".

מימון ממשיך ואומר בזעם: "אלו דברים שקורים הרבה זמן, אנחנו סובלים שותקים ונושכים את הכובע אבל הפעם זה היה מוגזם. הרב אומר לך בפנים. ואני שואל למה אי אפשר לקיים אירועים כאלה, מה פתאום שיקבע איזו מוזיקה לשים, אתה ראש ישיבה שלהם? אם החתן מבקש מוזיקה מזרחית, החתן רוצה שירים של ליפא שמעלצר, למה להתנגד?".

"אלו דברים שנוגעים לליבנו ואין פוצה פה ומצפצף", מוסיף מימון, "רוב החוגים הספרדים לא מקבלים את הלגיטימציה לקיים אירועים בכפר חב"ד, אז הם תופסים את עצמם ומקיימים את האירוע במקום אחר".

הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבה של כפר חב"ד, הגיב לטענות, בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "לא היה ולא נברא, הוא שם שם תאורה ואמרתי שזה לא מתאים בכפר חב"ד. הוא משקר, לא היה לי שום וויכוח. אמרתי שבכפר חב"ד מותר רק שירים חסידיים. אני לא יודע מה-זה שירים מזרחיים, אני יודע מה-זה שירים חרדים. אני אומר שמותר רק שירים חסידיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר