'היחיד שבכה עם מרן היה אלי יצפאן'

בראיון מיוחד לקראת יום הכיפורים, מספר אלי יצפאן על חוויותיו במשך 16 שנים בתפילות עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל: "מרן היה אוסף את הצער של כל עם ישראל והיה בוכה" (יהדות)

אלי יצפאן עם מרדכי חסידים (צילום: באדיבות המצלם)

בראיון מיוחד בתוכנית שמונה עד עשר עם מרדכי לביא, לקראת יום הכיפורים, מספר כוכב הבידור אלי יצפאן על שנים במחיצת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בתפילות יום הכיפורים. יחד עם "רב הסלבס" מרדכי חסידים, מעלים השניים חוויות מעשרות השנים בהם אלי יצפאן עוזב את תל אביב והחולין שבה ועולה לירושלים לשהות במחיצת גדולי עולם.

עם תחילת הראיון, סיפר יצפאן על התחושה הקשה, שנה ראשונה ביום הכיפורים ללא מרן: "16 שנים יחד עם מרן, אני מגדיר את יום הכיפורים הזה כיום כיפור של יתמות, צריך למצוא מקום חדש להתחבר אליו. ולחשוב באיזה רמת רוחניות היינו, ישבנו מטר ממרן גאון עולם. שנה אחרי שנה, היינו עוזבים את תל אביב".

חסידים: "התפילה עם מרן הייתה בשביל אלי משהו מיוחד, באחד הימים בעת שהרב היה מתפלל באיזור בית הכנסת הגדול, הוא ביקש לישון בלובי בית המלון, הכל בשביל להתפלל עם מרן. כשהיה מגיע הווידוי, היחיד שהיה בוכה עם מרן היה אלי".

לביא: "אלי, על מה הייתה בוכה".

יצפאן: "הייתי רואה את הרב לוקח את כל הצער של עם ישראל, והיה זה נראה שהוא מבקש מחילה, סליחה וכפרה בשביל כל הנוכחים ובשביל כל עם ישראל. היית רואה איך העם היה לוקח על עצמו להתפלל בשבילנו, והייתי שואל את עצמי, למה הצדיק הזה בוכה, וכי הוא היה צריך לבכות על עצמו? זו גדולה, אין דבר כזה בעולם, לא יהיה, איש ענק רוח קדוש שבקדושים".

מעניין לציין בהקשר זה, כי במשך כל שנה, היה מבקש אלי יצפאן בתפילת יום הכיפורים ממרן הגר"ע זצ"ל לעשות אשכבה לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. ומרן היה נענה...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר