עימות סוער

גילת בנט עונה לעיתונאי קלמן ליבסקינד: "תפסיק ללכלך"

קלמן ליבסקינד פרסם טור בו תקף את התנהגותו הפוליטית של נפתלי בנט מול עוצמה יהודית, והאשים אותו בכישלון הימין כולו. גלית בנט הגיבה בפוסט חריף: 'אתה מונע מאגו' (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zeliger/Flash90 )

העיתונאי קלמן ליבסקינד, פרסם ביום שישי האחרון טור דעה בעיתון מעריב נגד ראשי מפלגת ימינה, במסגרתו תקף גם את יו"ר המפלגה, שר הביטחון נפתלי בנט.

לטענת ליבסקינד, "בנט הוא האחראי המרכזי לכך שלא מכהנת היום בישראל ממשלת ימין. הימין החדש - המיזם ההרפתקני שלו ושל איילת שקד - השליך לפח האשפה בסיבוב א' קרוב ל־4 מנדטים, ובנסיבות שבהן היו לגוש הימין (ללא ליברמן) 60 מנדטים, וחסר רק אחד כדי להקים ממשלה. ברור שאלמלא הפילוג שכפה על הציונות הדתית, היינו היום במקום אחר לגמרי".

העיתונאי הדתי הבולט המשיך, "אבל עזבו את העבר. עזבו גם את היוהרה ואת הזחיחות ואת העובדה שהאיש מעולם לא חשב שהוא צריך להשפיל מבט ולהתנצל לפני הציבור על הניסויים שהוא עורך על חשבון גורלה של הציונות הדתית - וחשוב מכך, על חשבון גורלה של המדינה. ביום שני בערב בישר בנט לאומה, בסרטון זוגי, על ריצה עצמאית של מפלגת ימין ליברלית, יחד עם שקד. כמה שעות אחר כך הוא כבר חתם על הסכם עם בצלאל סמוטריץ' וזרק לפח את הסרטון ואת הליברליות".

בהמשך טורו, שפורסם כאמור בעיתון מעריב, הוסיף: "בהמשך השבוע, כשמאמצי האיחוד במגזר הפכו לאינטנסיביים, התברר שבנט מוכן להתאחד, אבל לא עם כולם. את איתמר בן גביר, שבפעם הקודמת השיג למעלה מ־80 אלף מצביעים לבדו, הוא התעקש להשאיר בחוץ".

"ביום רביעי פרסם בנט פוסט ובו תלה את החלטתו באותה תמונה של ברוך גולדשטיין בסלונו של בן גביר. "כיו"ר מפלגת הימין החדש, שמתמודדת לכנסת, וכשר החינוך לשעבר של מדינת ישראל - לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע", כתב. "זה כל כך מובן מאליו, שאני נדהם שאני נדרש להסביר זאת בכלל".

ליבסקינד המשיך, "ובכן, בנט ידע שהוא נדרש להסביר את הדברים, בעיקר משום שלא היה בהם קמצוץ של אמת. הרי כולנו זוכרים איך רק לפני ארבעה חודשים שקד נשאה ונתנה מטעמו עם בן גביר על כניסה למפלגת ימינה, איך הוצע לבן גביר המקום השמיני ברשימה, ואיך הכל התפוצץ רק בגלל הוויכוח על המקום ולא על שום דבר אחר. אז מה קרה מאז? בן גביר הקצין? התמונה שלא הפריעה בספטמבר מציקה דווקא בינואר? או שמא לנוכח הביקורת על החיבור עם סמוטריץ' בחר בנט לעשות שריר שיווקי של מי שלא מתכוון לוותר לקיצונים?".

הצהרת איתמר בן גביר, אחרי הבגידה (צילום: ערוץ כנסת)

בתגובה כתבה גילת בנט, אשת השר נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלה "את העוקבים שלי המאמרים שלך לא ממש מעניינים. כשאתה כותב מאמרים כמו זה – לדעתי אתה מונע מאגו, ומתסכול – מכך שאתה לא שותף למה שבאמת קורה בפוליטיקה".

"אתה לא יודע קמצוץ ממה שקורה באמת, כי אתה בחרת במקום לייצר מערכות יחסים של אמון, להוציא את המרמורים שלך, להתנשא, להצטדק, להפוך את כל מי שאתה לא מבין (כי אתה בוחר באגו במקום ביחסים) לרע, טועה, לא מבין כלום, מטומטם, יהיר ו"זחוח". הדברים החצופים והדוחים שאתה כותב על מי שאתה לא מכיר ולא מבין, זוהי ההשלכה רק של התסכול שלך על כך".

בנט המשיכה, "פוליטיקה בישראל זה מקצוע קשה מאוד. השמאל הכוחני על כל שלוחותיו מנסה לשבור את נתניהו כדי לעלות לשלטון. נתניהו הכוחני מנסה להכניע את שותפיו כדי להשיג את צרכיו ההישרדותיים".

"אז אתה מצפה שמול לחצים הזויים (שאל תתיימר לחשוב שאתה מכיר, כי אתה לא! תחיה עם זה, נכשלת!) הכל פשוט יסתדר לטובה? די כבר עם הטהרנות הזאת, אתה לא כזה טהור, אנשים הם לא כאלה מושלמים, גם אם הם מהציונות הדתית. זה ילדותי לחשוב ככה".

"תמיד יש אפשרות לתקן. אבל צריך לומר לעצמך באומץ- אולי אני טועה? אולי אני צריך להסתכל על דברים מזוית אחרת? כרגע נראה שאתה מתעקש לשנוא ולהישאר עיוור לזוויות הסתכלות שלא משרתות את האגו שלך...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר