מסתבך: הפרקליטות מבקשת להציג ראיות חדשות בפרשיות אולמרט

הפרקליטות מבקשת להציג ראיות חדשות כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס, אותם סיפקה מזכירתו לשעבר שולה זקן שהפכה לעדת מדינה (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אולמרט בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

פרקליטות המדינה הגישה בקשה לבית המשפט העליון, בדרישה להציג ראיות חדשות כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס, בהם זוכה.

בקשת הפרקליטות מגיעה בעקבות ראיות חדשות שסיפקה ראש לשכתו של אולמרט לשעבר, שולה זקן, שחתמה לפני כחודש על הסדר טיעון, במסגרתו היא אמורה לספק לפרקליטות ראיות כנגד אולמרט גם בפרשות אלו.

מקורביו של אולמרט זועמים על המהלך. אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט אמר בתגובה כי "מדובר בצעד חסר תקדים, ובעיתוי לא מקרי, שכל מטרתו איננה רדיפת צדק או אמת, אלא להכשיר את השרץ - הסכם הטיעון עם שולה זקן, שנולד בחטא".

פרקליט המדינה שי ניצן, שחתום על הבקשה להגשת הראיות החדשות, ציין כי "לאחר שהפרקליטות בחנה את הראיות החדשות תוכנן והנסיבות העולות מהן, סבורה היא כי קיימת הצדקה להגשת הבקשה".

עם זאת, מאחר והחקירה בעניין הראיות החדשות עדיין מתנהלת, ההודעה לבית המשפט לא כוללת את פירוט הראיות החדשות שיבקשו להציג, ציין ניצן. להערכתו, ניתן יהיה להגיש את הבקשה המלאה בתוך כשלושה שבועות.

לדבריו, "הפרקליטות סבורה כי ראוי שבית המשפט ייחשף לראיות החפציות הנוגעות באופן ישיר לנושאים מסוימים הנדונים בתיק נושא הערעור, בטרם יפסוק את דינו".

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, העומד בראש הרכב חמשת השופטים הדנים בערעור, יידרש להחליט אם לאפשר לפרקליטות להציג את הראיות החדשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר