כתב אישום כנגד קטינים שהכו ערבי לאחר שהוסתו בקבוצת וואטסאפ

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד מנהל קבוצת הווטסאפ "יהודים נגד התבוללות" ושלושה קטינים, בחשד שהסיתו לאלימות כנגד ערבים. צפו בקטינים מכים את הערבי (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: משטרת ירושלים)

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד חיים גמליאל, מנהל קבוצת הוואטסאפ "יהודים נגד התבוללות", בגין קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני ותקיפה, כאשר על פי החשד, הסית גמליאל לפגיעה בערבים.

בנוסף, הפרקליטות הגישה כתבי אישום כנגד שלושה קטינים שעל פי החשד פעלו באלימות כנגד עובד ערבי, זאת בעקבות קריאתו של גמליאל בקבוצה "לטפל" בו בכדי "להציל בנות יהודיות מהתבוללות".

בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים עצרו את גמליאל (24) המתגורר בירושלים, בחשד שבמהלך החודשים האחרונים ניהל תחת זהות בדויה ('יוסי כהן') מספר קבוצות וואטסאפ ודף פייסבוק תחת הכותרת 'יהודים נגד התבוללות' שהוכוונו לאיתור ודיווח על אירועים של 'התבוללות והצלת בנות יהודיות' וקראו לתקיפת ערבים.

מעצרו של גמליאל התאפשר בעקבות חקירה שנוהלה על ידי חוקרי מפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ירושלים בגין אירוע תקיפת עובד ערבי בחנות למכירת תיקים בשכונת מאה שערים בירושלים על ידי 3 קטינים בגילאי 16-17 בתחילת השנה.

מחקירת האירוע עולה כי על פי החשד, שלושת הקטינים נענו להודעה שהופצה על ידי גמליאל בקבוצת הוואטסאפ לפיה, בחנות שבבעלות יהודים עובד ערבי והוא מבקש מפעילים שנמצאים באזור להגיע לחנות ול'טפל' בעובד הערבי.

3 קטינים שנענו להודעה בקבוצה הגיעו לחנות, זיהו את העובד הערבי, היכו אותו נמרצות ונמלטו מהמקום. הקטינים הודו בתקיפה וטענו כי עשו זאת כיוון ש'הוא ערבי' וכן שנשלחו למקום באמצעות קבוצת הוואטסאפ על ידי גמליאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר