גל טרור

"אולי מנענו אסון": מבצע לילי למעצר שב"חים בבני ברק • צפו בתיעוד

לאור גל הטרור הפוקד את הארץ החליטו בשיטור העירוני בבני ברק, לצאת למבצע מקיף למעצר שוהים בלתי חוקיים בעיר ולמנוע אסון • כתב "כיכר השבת" הצטרף למבצע הלילי • צפו בתיעוד (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוד זר)

גל טרור ברחבי הארץ: בשעת בוקר מוקדמת לפני יומיים, הבחינו שוטרי הסיור של העיר בני ברק, בצעיר ערבי שעורר את חשדם, בחיפוש על גופו נמצאה סכין. הוא נעצר ונחקר על ידי שב"כ. כמוהו יש לא מעט שמסתובבים ללא כל מפריע מידי יום ברחבי העיר.

בעקבות המצב הביטחוני וגל אירועי הטרור, החליט שלומי מלכא - מנהל הפיקוח והאכיפה העירונית לצאת החל מהימים האחרונים ועד להודעה החדשה, במבצע לילי כדי לאתר ולעצור שוהים בלתי חוקיים העלולים לסכן את ביטחונם של תושבי עיר התורה.

כתב "כיכר השבת" הצטרף למבצע עם שוטרי מרחב דן והשיטור העירוני, הכוחות סרקו את העיר, חיפשו במקומות נטושים ובחצרות עזובים, ואכן לכדו כמה שב"חים ערבים בעלי עבר פלילי, בסמוך לאחת הישיבות בעיר.

רגע לפני יציאת הכוחות אל השטח, מעביר מפקד המבצע מטעם המשטרה, פקד מרק צפנייה, תדרוך אחרון לכוחות, כשהוא מבהיר כי יש להימנע מעימות מיותר, אך יחד עם זאת במקרה של סכנה יש לפתוח באש.

הכוחות נכנסו לאתר בניה בסמוך לישיבת גור, וסרקו אותו ביסודיות, במקום נמצאו בגדים וחפצים של הפועלים, אך הם נעלמו מהמקום. "אנחנו רואים כאן מיטות שהיו מוכנות לשינה, ואת הבגדים שלהם, אך כאן הם לא. כנראה הם חששו שנתפוס אותם בגלל המבצעים בימים האחרונים", אומר מלכא.

מכאן המשיכו השוטרים בכמה ניידות לאתר בנייה נוסף לא הרחק משם, אולם גם בו לא נמצא אף לא שב"ח אחד, כך גם באתרים נוספים.

רק באתר הבנייה האחרון, הסמוך לישיבת בית מדרש עליון, נמצאו כמה שוהים בלתי חוקיים, שהיו שקועים בשנתם.

"דלת הבניין הייתה סגורה מבפנים", אומר ל"כיכר השבת" פקד מרק צפנייה מפקד השיטור העירוני שפרץ לבניין וזיהה את החשודים. "אותם ערבים בדרך כלל עוסקים בפעילות פלילית ומסכנים את חיי את התושבים".

מלכא ראש האגף האחראי על השוטרים מספר כי "בימים האחרונים נעצרו עשרות שוהים בלתי חוקיים בעיר בני ברק".

"הם מושפעים מההסתה נגד מסגד אל-אקצא ואנחנו לא רוצים שהם ישנו כאן בעיר בני ברק. המבצעים שלנו כנראה גרמו לרובם שלא להגיע ולכן היום העיר נקייה משבח"ים".

הכוחות מתייחסים לאירוע תפיסת הערבי עם הסכין בתחילת השבוע, "אולי הוא היה בדרכו לבצע פיגוע ואנחנו מנענו אסון בעיר", אמר אחד מהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר