"מתנחלים רוצחים ילדים"

ירו, דקרו וחנקו: אישום נגד המחבל מהפיגוע בארמון הנציב

כתב אישום הוגש נגד המחבל בלאל אבו גנאם, שביצע יחד עם בהאא עליאן את הפיגוע הרצחני באוטובוס בארמון הנציב. האישום מתאר כיצד עלו לאוטובוס, חיכו לנוסעים והחלו לירות ולדקור (משפט)

זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה הבוקר (שני), לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד אחד המחבלים שביצע את הפיגוע הרצחני באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים, בו נרצחו שלשה יהודים.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד אורי קרוב, נגד המחבל בלאל אבו גנאם, בן 21, תושב ג'אבל מוכבר, ומייחס לו שלוש עבירות של רצח בכוונה תחילה ושבע עבירות של ניסיון רצח.

על פי כתב האישום, אבו גאנם תומך בארגון החמאס מזה מספר שנים. לפני כחודש בתאריך 12.10.15 פנה אילו המחבל השני בהאא עליאן וסיפר לו כי ברשותו סכום כסף באמצעותו הוא מתכנן לרכוש אקדח על מנת לבצע פיגוע רצחני כנגד יהודים. אבו גנאם אמר לבהאא כי יצטרף אליו והשניים קבעו כי יבצעו פיגוע תוך שימוש באקדח וסכין.

על פי המתואר בכתב האישום, השנים שוחחו על "הפריצות למסגד אל-אקצה", כהגדרתם, ועל כך ש"מתנחלים רוצחים ילדים קטנים" ולכן החליטו לבצע את הפיגוע לאחר שרכשו אקדח ב-20 אלף שקל.

בהמשך, הצטיידו המחבלים באקדח ובסכין ונסעו לשכונת ארמון הנציב, שם עלו על אוטובוס קו 78. השניים עלו ראשונים לאוטובוס והמתינו לעליית נוסעים יהודים אותם ירצחו.

לאחר מספר דקות נסיעה בהם עלו כשניים עשר נוסעים לאוטובוס, החל אבו גנאם לירות למוות בנוסעי האוטובוס ובהאא דקר אותם במטרה לרוצחם נפש. לאחר שאזלו הכדורים מאקדחו של אבו גנאם, ולהב הסכין נשבר בגופו של ריצ'רד לייקין הי"ד, החל אחד מהמחבלים לחנוק את אחד הנוסעים במטרה לרוצחו.

בשלב הזה הגיעו לזירה כוחות הבטחון והגעתם למקום מנעה את המשך הקטל.

בפיגוע הקשה נרצחו אלון אנדריי גובברג, חביב חיים וריצ'רד לייקין הי"ד, בנוסף שלושה נפצעו באורח קשה בהם רעייתו של חביב שושנה, ונפגעי חרדה רבים.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר